بک لایت چیست ؟

بک لایت چیست ؟

تا قبل از تولید تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی در داخل یک دستگاه تلویزیون، قسمتی به نام بکلایت وجود نداشته و ساختار فنی دیگری داشتند زمانی که تلویزیون های ال سی دی یا تلویزیون های ال ای دی به مرحله تولید رسیدند نیاز به این قسمت ایجاد شد.

بک لایت چیست

کاربرد بک لایت چیست ؟

برای مشاهده تصویر در یک تلویزیون ال سی دی یا ال ای دی نیاز به بک لایت است زمانی که تصویر بر روی صفحه مشکی رنگ تلویزیون یا همان صفحه اصلی تلویزیون یا پنل ایجاد می شود جهت اینکه این تصویر قابل مشاهده باشد باید از پشت صفحه نور به این صفحه تابانده شود تا از روبرو تصویر قابل مشاهده باشد.

در تلویزیون های ال سی دی از سیستم بک لایت فلورسنت استفاده می‌شد، اما به علت مصرف انرژی زیاد جهت انجام روشنایی توسط فلورسنت ها دستگاه تلویزیون دچار ایجاد گرمایی اضافه می شد و در نتیجه استهلاک دستگاه بالا می رفت پس از به وجود آمدن این قبیل مشکلات شرکت های دانش بنیان به فکره طراحی بک لایت با تکنولوژی ال ای دی افتادند که با این کار مصرف انرژی بسیار کمی نیاز بود در نتیجه گرمایی کمتر ایجاد می‌شد و به همین صورت استهلاک کمتری دارد این موضوع بارزترین تفاوت یک دستگاه ال سی دی و ال ای دی می باشد.

بک لایت چیست

عیوب بک لایت چیست ؟

دستگاه های ال ای دی مثل تمامی وسایلی که در آنها لامپ های ال ای دی به کار برده شده است خرابی‌ها عمر مفید و کارکرده مخصوص به خود را دارد تمامی لامپ های ال ای دی عمر مفیدی دارند و مادام العمر نیستند.

به همین دلیل دستگاه های تلویزیون شامل عیوبی مثل تلویزیون تصویر ندارد اما صدا دارد یا نقص دیگری مثل تلویزیون صدا دارد اما تصویر دائم قطع و وصل میشود و موارد مشابه دیگر است که در این حالت اصلاً به شما پیشنهاد نمی شود هیچ گونه اقدامی از بابت رفع اشکال توسط اشخاص غیرفنی انجام شود. به دلیل حساسیت بسیار زیاد کار چون برای تعمیر یا تعویض بک لایت تلویزیون باید کلیه قطعات تلویزیون باز شده و صفحه دستگاه یا همان پنل از روی شاسی دستگاه برداشته شود و این امری بسیار بسیار بسیار حساس است و به همین دلیل تاکید فراوان می‌شود در صورت بروز چنین مواردی و مشکلاتی حتماً با تکنسین‌ های شرکت تعمیرات لوازم تصویری اصفهان هماهنگی کنید.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.