علت سیاه شدن صفحه تلویزیون

چرا صفحه تلویزیون سیاه می شود؟

سیاه شدن صفحه تلویزیون، یک مشکل متداول است و می تواند علت های مختلفی داشته باشد. بهترین مرکز نمایندگی تعمیرات تلویزیون، مرجع تخصصی است که می تواند عیب یابی تلویزیون شما را انجام دهد و در صورت نیاز، قطعات آسیب دیده را برایتان تعویض کند. در این مطلب نیز می خواهیم به طور مفصل در این باره صحبت کنیم.

چرا صفحه تلویزیون خانه ما سیاه شده است؟ و چطور می توانیم آن را تعمیر کنیم؟

بعد از یک روز کاری سخت و طولانی، به خانه می رسید و کمی استراحت می کنید؛ بالاخره می نشینید تا برنامه مورد علاقه خود را از تلویزیون دنبال کنید. اما وقتی دکمه پاور ریموت کنترل را می زنید، صفحه تلویزیون شما سیاه است و هیچ روشنایی نمی بینید!

سعی می کنید دکمه پاور کنترل از راه دور را بارها و بارها از هر زاویه به سمت تلویزیون فشار دهید، اما همچنان تلویزیون شما تصویری ندارد! اگر این مشکل، برایتان آشنا به نظر می رسد، و تاکنون اتفاق افتاده است، احتمالا با یک یا چند مشکل رایج صفحه تلویزیون مواجه شده اید!

نگران نباشید! این نوع مشکلات تلویزیون سامسونگ یا سیاه شدن صفحه تلویزیون ال جی یا تلویزیون سونی و هر برند دیگر، رایج است و قابل برطرف شدن می باشد.

بیشتر بخوانید: خدمات تعمیرات ماکروفر در اصفهان

چه چیزی باعث سیاه شدن صفحه تلویزیون می شود؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که ………

علت سیاه شدن صفحه تلویزیون

علت سیاه شدن صفحه تلویزیون

مشکلات نرم افزاری، شل شدن اتصالات کابل ها یا مشکلات نور پس زمینه، معمولاً عواملی هستند که باعث بروز سیاه شدن صفحه تلویزیون می شوند. در ادامه می خواهیم با سه تا از این علت های مهم به طور مفصل آشنا شویم و بگوییم که چطور می توانید آنها را برطرف کنید.

1- مشکلات در بخش نرم افزاری تلویزیون

اگر صفحه تلویزیون شما، مدتی سیاه است و صدایی از آن تولید نمی شود، باید چراغ LED یا یک چراغ نشانگر کوچک را که به شما می گوید تلویزیون تان برق دارد، به دقت بررسی کنید. وقتی تلویزیون به برق وصل است، اگر دستگاه شما برق ندارد، ممکن است مشکلی در پریز یا جعبه فیوز خانه وجود داشته باشد. با این حال، اگر تلویزیون روشن است، اما صفحه نمایش، هنوز سیاه است، ممکن است مشکل اصلی از نرم افزار تلویزیون باشد.

  • روش رفع این مشکل: چگونه بخش نرم افزاری تلویزیون خود را ریست کنیم؟

اگر علت سیاه شدن تلویزیون شما، مشکلاتی در بخش نرم افزاری باشد، به این روش عمل کنید. تلویزیون را از دیوار جدا کرده و در صورت امکان، سیم برق را از پشت دستگاه جدا کنید تا یک تنظیم مجدد نرم افزاری انجام شود. 30 ثانیه صبر کنید و تلویزیون را دوباره به پریز برق وصل کنید؛ سپس آن را دوباره آزمایش کنید. اگر هنوز مشکل سیاه شدن صفحه نمایش دارید، ممکن است لازم باشد یک متخصص تعمیرات تلویزیون را به منزل بیاورید. آنها می دانند چگونه صفحه نمایش تلویزیون شما را بررسی و تعمیر کنند.

2- شل شدن اتصالات کابل ورودی

اگر صفحه تلویزیون شما سیاه شده اما صدای آن همچنان کار می کند، اولین چیزی که باید بررسی کنید منبع ورودی است؛ با این روش مطمئن می شوید که دستگاه تان روشن است و به درستی کار می کند.

منابع ورودی یا همان کابل های ورودی شامل دستگاه‌ های خارجی مانند جعبه‌ کابل، کنسول‌های بازی ویدیویی، لپ‌تاپ‌ و دستگاه‌های پخش رسانه ها است. هنگامی که مطمئن شدید منبع ورودی به درستی کار می کند و تنظیمات ورودی مناسب را دارید، اتصالات کابل ها را بررسی کنید. در بسیاری از موارد که صفحه تلویزیون سیاه است اما تولید صدا کار می کند، اتصال ضعیف کابل می تواند مشکل اصلی باشد.

  • نحوه بررسی کابل های ورودی تلویزیون؛ به این روش عمل کنید:

خواه، کابل HDMI به تلویزیون  متصل باشد، یا کابل‌های RCA (معمولاً کابل‌های زرد، سفید و قرمز) یا نوع دیگری از اتصالات، باید مطمئن شوید که کابل ‌ها به درستی و محکم در درگاه‌ های اتصال خود قرار گرفته‌ اند. در یک اتصال خوب، وقتی کابل کشیده می‌شود یا حرکت می ‌کند، نباید شل شود یا به راحتی از تلویزیون جدا شود.

اگر همه کابل‌ های شما کاملاً محکم هستند اما مشکل سیاه شدن صفحه تلویزیون همچنان ادامه دارد، سعی کنید دستگاه را به تلویزیون دیگری متصل کنید. اگر صفحه تلویزیون شما همچنان سیاه است، نشان می دهد که احتمالاً به کابل های جدید نیاز دارید. در این مورد نیز باید یک تکنسین از نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی در اصفهان به منزل بیاورید تا به طور تخصصی این موارد را بررسی کند.

3- مشکلات ناشی از نور پس زمینه

برخی از نمایشگرهای تلویزیون، مانند صفحه نمایش LCD، از نور پس زمینه برای روشن کردن تصویر استفاده می کنند. اگر منبع نور پس‌ زمینه بسوزد یا از کار بیوفتد، صفحه تلویزیون، محو می‌شود.

برای بررسی نور پس‌ زمینه تلویزیون، مطمئن شوید که تلویزیون روشن است. سپس چراغ‌ های اتاق را خاموش کنید و چراغ قوه را روی صفحه نمایشگر بتابانید. اگر می توانید تصویر در صفحه تلویزیون را با چراغ قوه ببینید، احتمالاً منبع نور پس زمینه تلویزیون شما سوخته است.

  • نحوه بازرسی منبع نور پس زمینه؛ به این روش عمل کنید:

ممکن است مشتاق یادگیری نحوه تعمیر تلویزیون ال جی یا تعمیر تلویزیون سامسونگ یا تلویزیون سونی و … باشید، و البته بخواهید مشکل سیاه شدن صفحه تلویزیون را خودتان برطرف کنید؛ اما باید به شما بگوییم که این مشکل رایج، یعنی سوختن منبع نور پس زمینه، راه حل ساده ای ندارد. در این موارد، تنها راه حل این است که منبع نور پس زمینه باید تعویض شود. و بهتر است برای این کار از یک متخصص تعمیرات تلویزیون در مرکز نمایندگی تعمیر لوازم برقی کمک بگیرید.

علت سیاه شدن صفحه تلویزیون

علت سیاه شدن صفحه تلویزیون

بیشتر بخوانید: قیمت تعمیر تلویزیون در اصفهان

خرید تلویزیون نو بهتر است یا تعمیر تلویزیون آسیب دیده؟

اگر هزینه های تعمیرات تلویزیون، خارج از بودجه مالی شما است یا با توجه به سن و شرایط تلویزیون تان، ارزش آن را ندارد که پول برای تعمیرات اختصاص بدهید، ممکن است به این فکر کنید که بهتر اشت یک تلویزیون هوشمند مدل جدید بخرید.

خرید تلویزیون نو یا تعمیر تلویزیون آسیب دیده، یک انتخاب است که به بودجه مالی شما بستگی دارد. اگر هزینه تعمیرات تخصصی تلویزیون، چندان گران نیست و با تعویض منبع نور یا برخی قطعات، مشکل اصلی برطرف می شود، می توانید این کار را انجام دهید تا در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

اما اگر فکر می کنید تلویزیون تان آنقدر قدیمی است که ارزش پول خرج کردن را ندارد، بهتر است در مورد خرید تلویزیون نو، تحقیق کنید.

خدمات تخصصی برای تعمیرات انواع تلویزیون

وقتی مشکلاتی را در تلویزیون خود مشاهده می کنید، تمام روش های احتمالی یا راه حل ها را بررسی می کنید، همه پورت ها را کنترل کرده تا مطمئن شوید که تلویزیون، برق دارد. این کارها را انجام می دهید و در این مشکل بخصوص، هنوز می بینید که صفحه تلویزیون همچنان سیاه است!

شاید شما مطلع نباشید اما ممکن است مشکل پیچیده ‌تری (و البته هزینه بر) وجود داشته باشد، بنابراین، زمان آن رسیده که از بهترین مرکز نمایندگی تعمیر تلویزیون اصفهان کمک بگیرید. چنانچه به این نتیجه برسید که تعمیرات، فایده ای ندارد، برای خرید یک تلویزیون نو برنامه ریزی کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.