خرابی برد تلویزیون

خرابی برد تلویزیون در چه شرایطی اتفاق می افتد؟

برد تلویزیون یکی از اصلی ترین قطعات داخل دستگاه است که به منزله مرکز فرماندهی شناخته می شود. برد، یا مین برد، یک قطعه الکترونیکی حساس است که تمامی دستورات و عملکردهای مختلف را که از کنترل از راه دور به او داده می شود، به سمت قطعات و قسمت های مختلف ارسال می کند. برد تلویزیون، اهمیت زیادی دارد، به گونه ای که کار کردن تلویزیون بدون آن عملاً ممکن نیست!

قطعات برد در انواع تلویزیون از قسمت ها و اجزای مختلفی تشکیل شده اند که همه آنها در جای خودشان اهمیت دارند. وقتی به نمای یک مین برد نگاه می کنید به راحتی به طراحی پیچیده آن پی می برید. گیرنده های آنالوگ و دیجیتال، حافظه اصلی یا CPU، مسیرهای ورودی و خروجی صدا و تصویر، مسیر ورودی کابل USB و HDMI، همگی در مین برد تلویزیون تعبیه شده اند.

برد در تلویزیون ال جی و تلویزیون سامسونگ، در مدل های هوشمند، گاهی دارای ورودی وای فای و ورودی شبکه برای اتصال به اینترنت است. این قابلیت در تلویزیون های مدرن و جدیدتر وجود دارد و بسیار حساس و آسیب پذیر است. هر کدام از انواع برندهای تلویزیون دارای بردهای اختصاصی خود هستند. خرابی برد تلویزیون همراه با نشانه هایی ظاهر می شوند که به شما می گویند باید آن را تعمیر کنید.

تعمیر تلویزیون ال جی اصفهان یا تعمیر تلویزیون سامسونگ در اصفهان، باید به دست افراد حرفه ای و باتجربه انجام گیرد. به ویژه اگر اطمینان دارید که مین برد تلویزیون شما آسیب دیده است، بازرسی و تعمیرات تلویزیون در اصفهان، اهمیت بیشتری دارد. این قطعات، بسیار حساس هستند و نباید هرگز خودتان برای تعمیراتش دست به کار شوید! ممکن است با آسیب زدن بیشتر به برد الکترونیکی، تلویزیون را از کار بیندازید.

بیشتر بخوانید: خدمات تعمیر اسپیکر در اصفهان

برد تلویزیون چه وظیفه ای دارد؟

خرابی برد تلویزیون

خرابی برد تلویزیون

انواع قطعات برد برای تلویزیون در برندهای مختلف وجود دارند. برای تولید بردهای الکترونیکی از بهترین مواد اولیه استفاده می شوند. موادی که در این قطعات به کار رفته اند برای کار در شرایط دمایی مختلف، در یک محدوده استاندارد مناسب هستند. وقتی تلویزیون شما بیش از حد روشن باشد، یک مقدار گرما تولید می کند؛ این حرارت نمی تواند به قطعات برد، آسیبی وارد کند. هرچه کیفیت برد تلویزیون، بیشتر باشد، کمتر دچار خرابی می شود.

از ویژگی های یک برد خوب برای انواع تلویزیون، بالاتر بودن ظرفیت عملکردی و کیفیت CPU یا همان پردازنده است. پردازنده قوی، موجب افزایش کیفیت تصویر و صدا می شود. این پردازنده ها کمتر خراب می شوند؛ همچنین تلویزیون هایی با CPU بهتر، می تواند ساعات بیشتری را روشن بماند بدون اینکه آسیب ببیند.

دلایل مختلفی موجب می شود که برد تلویزیون ال جی یا برد تلویزیون سامسونگ خراب شود. این در مورد سایر مدل های تلویزیون نیز می تواند وجود داشته باشد. بدون در نظر کیفیت پردازنده و برد الکترونیکی، اتفاقات زیر می تواند منجر به خرابی این قطعه مهم شود:

  • آپدیت کردن تلویزیون های هوشمند خارجی که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند اما متأسفانه، مرکز نمایندگی در ایران ندارند که خرابی ها را پشتیبانی کند
  • قاچاق بودن و تقلبی بودن بردها یکی از عواملی است که باعث می شود این قطعات، زودتر خراب شوند.
  • پایین بودن کیفیت برد تلویزیون، خرابی های زودرس را به دنبال دارد.
  • وقتی ساعات استاندارد کارکرد قطعات مین برد در تلویزیون ها، به پایان برسد، استهلاک آنها افزایش می یابد، و در گذر زمان، برد، خراب می شود.
  • در برخی از مدل های تلویزیون های چینی، خرابی پاور می تواند به خرابی برد منجر شود.
  • کوچک ترین خرابی در ورودی های صوتی و تصویری در برد می تواند باعث خرابی آن شود.
  • استفاده بیش از حد از اینترنت در تلویزیون های هوشمند می تواند به برد الکترونیکی، فشار بیاورد و ممکن است باعث خرابی شود.

بیشتر بخوانید: وظیفه تکنسین تعمیرات تلویزیون چیست؟

خدمات تعمیرات برد تلویزیون در اصفهان با ارائه ضمانت

پیش تر گفتیم که قطعات برد الکترونیکی در تلویزیون ها بسیار حساس هستند. اگر این قطعه بسوزد یا خرابی جزئی داشته باشد، ممکن است تلویزیون شما صدا یا تصویر نداشته باشد یا اصلاً روشن نشود! در این مواقع، بهترین کار، تماس با یک مرکز نمایندگی تعمیرات تخصصی تلویزیون در اصفهان است.

تکنسین ها و تعمیرکاران حرفه ای به خوبی می دانند که چطور باید قطعات تلویزیون را بازرسی و عیب یابی کنند. در صورتیکه که عیب تلویزیون، جزئی باشد، تعمیرکار می تواند آن را در محل، برطرف کند. اما گاهی ایرادات یا عیب ها، نیازمند بررسی بیشتر هستند؛ و شاید لازم باشد که تکنسین، درب پشت تلویزیون را باز کند تا بتواند دقیق تر، بازرسی کند. در این شرایط، تلویزیون به تعمیرگاه تخصصی انتقال می یابد.

در بهترین مرکز تعمیرات تلویزیون در اصفهان، عموماً تعمیرکاران آموزش دیده مشغول به کار هستند که می توانید روی تجربه آنها حساب کنید. استفاده از این نوع خدمات به معنای تضمین کیفیت و قیمت است. نمایندگی های تعمیر تلویزیون در اصفهان، خدمات خود را با ضمانت ارائه می دهند، پس با خیال آسوده از آن استفاده کنید.

خرابی برد تلویزیون

خرابی برد تلویزیون

بیشتر بخوانید: دلایل پرش تصویر در تلویزیون و نحوه رفع آن

سخن پایانی

چطور از برد تلویزیون خود، بهتر مراقبت کنیم؟

به عنوان کلام آخر، چند نکته مهم به شما آموزش می دهیم که می توانید برای تلویزیون خود به کار ببرید تا قطعات حساس الکترونیکی آن، نظیر برد، دوام و کارکرد بیشتری داشته باشند. در این خصوص به توصیه های زیر توجه کنید:

  • یک رابط جریان برق، یا همان محافظ برق را برای تلویزیون خود بخرید و در مسیر سیم برق به پریز اصلی نصب کنید.
  • برای استفاده از فلش در تلویزیون، از سالم بودن فلش خود اطمینان حاصل کنید و سپس آن را به دستگاه وصل کنید.
  • هرگز خودتان خودسرانه نباید تلویزیون را باز کنید، تعمیر کنید یا قطعات را تعویض کنید.
  • در استفاده از تلویزیون برای اتصال به اینترنت، اعتدال را رعایت کنید. بخصوص وقتی به شبکه های وای فای متصل می شوید.
  • برای سالم ماندن همه قطعات تلویزیون، بهتر است هر 2 یا 3 ساعت یک بار، تلویزیون را به مدت نیم ساعت خاموش کنید تا استراحت کند.
  • تلویزیون هایی را بخرید که در ایران، نمایندگی و مرکز خدمات تعمیرات تخصصی داشته باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.