راهنمای قیمت تعمیر تلویزیون

راهنمای قیمت تعمیر تلویزیون

راهنمای قیمت تعمیر تلویزیون

تلویزیون یکی از لوازم اصلی هر خانواده است. تماشای تلویزیون یک شکل رایج پیوند در خانواده ها و خانه ها است. پس وقتی آنها شروع به خراب شدن می کنند چه باید کرد؟ اکثر تلویزیون ها قابل تعمیر هستند. با این حال، تعمیر تلویزیون کار سخت و پیچیده ای است و نیاز به درک کامل از پیچیدگی ها و اجزای مختلف دستگاه دارد. بنابراین، بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید که بتواند این کار را برای شما انجام دهد. هزینه تعیین می کند که آیا باید آن را تعمیر و یا اینکه به طور کلی باید یک دستگاه جدید تهیه کنید.

چه عواملی بر هزینه تعمیر تلویزیون تأثیر می گذارد؟

عوامل متعددی بر قیمت سرویس تعمیر تلویزیون تاثیر می گذارد. دانستن این نکات ظریف ممکن است به شما کمک کند تصمیمی آگاهانه در مورد تعمیر یا تعویض تلویزیون خود بگیرید.

نوع آسیب

خوب است برخی از مشکلات رایج تلویزیون را بدانید تا بفهمید تعمیر تلویزیون چقدر هزینه بر است. دانستن این موضوع به شما تخمین تقریبی می دهد که هزینه تعمیر تلویزیون شما چقدر است یا حتی ارزش تعمیر در این مرحله را دارد یا خیر. میزان خسارت نیز بر هزینه آن تأثیرگذار است. مثلا هزینه تعمیر تلویزیون ال سی دی ترک خورده به دلیل وسعت آسیب، بیشتر از تعمیر خرابی معمولی است.

در اینجا برخی از مشکلات رایجی که می تواند توسط یک متخصص تعمیر شود آورده شده است: مشکلات نمایش ویدیو، قطع صدا، روشن نشدن، خطوط روی صفحه نمایش، صفحه نمایش مبهم، ورودی های HDMI خوانا، مشکلات مادربرد، مشکلات نور پس زمینه و Wi- مشکلات اتصال Fi برای تلویزیون های هوشمند. تعمیر برخی از آسیب ها کاملاً غیرممکن است. در این صورت شاید بهتر باشد کلاً یک تلویزیون جدید تهیه کنید.

نوع تلویزیون

هزینه تعمیر به نوع تلویزیون شما نیز بستگی دارد. قالب‌های تلویزیونی محبوب ‌تر احتمالاً به دلیل در دسترس بودن لوازم یدکی در بازار در مقایسه با نمونه‌های قدیمی مانند نسخه‌های قدیمی‌تر تلویزیون پلاسما مقرون به صرفه‌تر هستند. جدیدتر لزوماً به این معنی نیست که تعمیر آن آسان تر است.

نام تجاری

اگرچه تعمیرگاه‌ها معمولاً هزینه‌ای بر اساس برند ندارند، اما برندها هنوز هم روی هزینه تعمیر تلویزیون تاثیر زیادی دارند. برخی از متخصصان حتی ترجیح می دهند روی یک برند خاص کار کنند. یک متخصص تعمیر تلویزیون که متخصص ال‌جی است ممکن است در تعمیر تلویزیون سامسونگ یا راه‌اندازی تلویزیون سونی مهارت نداشته باشد، بنابراین هزینه اضافی می‌گیرد.

 دلیل این امر این است که قطعات تلویزیون برای هر برند یکسان نیست.هر چه برند محبوب تر باشد، احتمال تعمیر آن با هزینه کمتر بیشتر است. برندهای کمتر شناخته شده قطعات کمتری در بازار خواهند داشت که ممکن است بر هزینه تعمیر تأثیر بگذارد.

قطعات

قطعاتی که کارشناس تعمیر به آن نیاز خواهد داشت نیز بر هزینه کلی تعمیر تلویزیون تاثیر می گذارد. اینجاست که ما تلاقی همه عوامل دیگر را می بینیم. در دسترس بودن قطعات به برند و نوع تلویزیونی که تعمیر می شود بستگی دارد. قطعاتی که معمولاً ثابت هستند، به احتمال زیاد به صورت عمده سفارش داده می شوند و بنابراین ممکن است قیمت کمتری داشته باشند.

راهنمای قیمت تعمیر تلویزیون

انواع تلویزیون و قیمت تعمیر آنها ؟

قیمت تعمیر تلویزیون بسته به نوع تلویزیون و تعمیر مورد نیاز از 50 هزار تومان که تنظیم مجدد و آموزش است شروع می شود. یکی از اولین چیزهایی که تعمیرکار از شما می پرسد این است که چه نوع تلویزیونی دارید. به طور معمول، چهار نوع اصلی تلویزیون وجود دارد که اکثر مردم در خانه های خود دارند:

تلویزیون های LCD

تلویزیون های ال سی دی در حال حاضر رایج ترین تلویزیون های موجود در بازار هستند زیرا تصاویری با کیفیت بالا تولید می کنند. از آنجایی که بسیار رایج است، تعمیر تلویزیون ال سی دی به طور کلی ارزان تر است.

تلویزیون های ال ای دی

تلویزیون های LED به جز نور پس زمینه شبیه تلویزیون های LCD هستند. جالب اینجاست که این رایج ترین مشکل در تلویزیون های LED نیز هست. هزینه تعمیر نور پس‌زمینه تلویزیون LED با وجود قطعات در نظر گرفته شده، یکسان است.

تلویزیون های 4K

تلویزیون های 4K به طور کلی مقرون به صرفه تر از LED و LCD هستند. برای تعمیر مادربرد، نور پس زمینه یا اینورتر هزینه کمتری دارد. با این حال، هزینه های تعمیر صفحه نمایش تلویزیون 4K می تواند در مواردی ممکن است بالاتر باشد. بنابراین اگر مشکل از صفحه نمایش است، ممکن است بخواهید به جای آن یک تلویزیون جدید بخرید.

تلویزیون های پلاسما

تلویزیون پلاسما در بین چهار نوع اصلی، گرانترین تعمیر تلویزیون است. نه تنها این، بلکه در مورد صفحه نمایش نیز چالش برانگیزترین تعمیرات را دارند.

جدول تعرفه تعمیر تلویزیون توسط تی وی تک

خدمات هزینه ( تومان)
تعمیر برد 180.000
تعمیر تاچ 160.000
تعمیر پاور 120.000
تعویض لامپ 50.000
تعویض رله 100.000
تعویض مگنت روم 80.000
تعویش ترانس 70.000
تعمیر برد پاور 120.000
تعمیر برد مین 150.000
تعمیر پنل 200.000
تعمیر بک لایت 150.000
تعمیر بلندگو 80.000
تنظیم و آموزش مجدد 50.000

اجرت سینما خانگی ، اسپییر، دی جی و شیک

خدمات هزینه ( تومان)
منبع تغذیه 80.000
برد مین 150.000
مکانیزم 100.000
اپتیک 120.000
آمپلی فایر 180.000

راهنمای قیمت تعمیر تلویزیون

موارد اضافی برای در نظر گرفتن

اکنون می دانیم که هزینه تعمیر نور پس زمینه تلویزیون ال جی ممکن است با صفحه نمایش ترک خورده تلویزیون سامسونگ متفاوت باشد. اما چه عوامل دیگری ممکن است برای تعمیر تلویزیون خود برای شما هزینه اضافی داشته باشد؟ در اینجا موارد دیگری وجود دارد که باید در تعمیر تلویزیون خود در نظر بگیرید:

  • هزینه تشخیص در حالی که اکثر متخصصان هزینه ای جداگانه برای تشخیص دریافت نمی کنند و در هزینه کلی لحاظ می شوند، بهتر است بپرسید که آیا هزینه جداگانه ای برای این کار وجود دارد یا خیر.
  • ضمانتنامه. در حالی که گارانتی های تمدید شده ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند، هنوز هم بسیار توصیه می شود که گارانتی را دریافت کنید. چرا؟ این تضمین می کند که اگر تلویزیون در بازه زمانی مشخص شروع به خرابی کند، می توانید آن را به صورت رایگان یا حداقل با نرخ های تخفیف تعمیر کنید.
  • گواهینامه تخصصی. برخی از کارشناسان از برندهایی مانند سامسونگ، ال جی و سونی برای تعمیر تلویزیون خود گواهینامه دریافت می کنند. متخصص بودن در یک برند خاص ممکن است در هزینه کلی نقش داشته باشد.

چه زمانی باید تعمیر و چه زمانی تلویزیون خود را تعویض کنید

آیا به صرفه است که تلویزیون خود را تعمیر کنید؟ خوب، به صراحت بگویم، به چندین عامل مرتبط بستگی دارد. ما نکاتی را در مورد اینکه آیا باید تلویزیون خود را تعمیر یا تعویض کنید، خلاصه کرده ایم.

بیایید هزینه را بررسی کنیم

به همین دلیل است که تشخیص عیوب تلویزیون شما توصیه می شود. هزینه نقش مهمی در تصمیم گیری شما دارد. قانون کلی برای ارزیابی اینکه آیا باید تلویزیون خود را تعمیر کنید این است که هزینه آن نباید بیش از 50 درصد قیمتی باشد که تلویزیون خود را خریده اید. اگر چیزی بیش از 50٪ باشد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که یک مورد جدید خریداری نمایید.

چند بار تعمیر مورد نیاز است؟

اگر همیشه در حال تعمیر تلویزیون خود هستید، وقت آن است که آن را کنار بگذارید و یک تلویزیون جدید بخرید. این معمولاً نشانه ای از بدتر شدن کیفیت تلویزیون شما است. حتی اگر برای هر تعمیر هزینه کمی پرداخت کنید. اگر هنوز حدود 50٪ از ارزش تلویزیون شما را اضافه کند، ارزشش را ندارد.

زودتر درستش کن!

به طور کلی، تعمیر تلویزیون بسیار به صرفه تر از خرید یک تلویزیون جدید است. به همین دلیل مهم است که تلویزیون خود را به محض اینکه متوجه شدید خراب است، توسط یک متخصص تعمیر شود. در حالی که تعمیر تلویزیون توسط خودتان ممکن است ارزان به نظر برسد، اما یک حرکت اشتباه ممکن است هزینه ای بیش از آنچه که باید پرداخت کنید، داشته باشد. اگر به جای آن به یک تعمیرکار مراجعه کنید، هزینه ای به صرفه برای شما خواهد داشت.

تلویزیون قابل تعمیر، تجهیزات الکترونیکی خود را دور نیندازید!

قبل از اینکه تصمیم جدی بگیرید به ما فرصتی بدهید تا مشکل تلویزیون شما را تشخیص دهیم. ما ممکن است تلویزیون و پول شما را پس انداز کنیم یا حداقل می دانید که آیا ارزش تعمیر دارد یا خیر.

تعهد ما انتخاب بهترین راه برای تعمیر تلویزیون، تجهیزات الکترونیکی شما و … با کمترین هزینه موجود است. 80% هزینه تعمیر در فروشگاه ما کمتر از هزینه خرید تلویزیون جدید است. این متفاوت است و بسته به تلویزیون شما، اندازه تجهیزات، شماره مدل، نام تجاری، قطعات معیوب، موجودی قطعات … و دشواری تعمیر آن دارد.

خدمات سریع بین 1-3 روز، در صورت موجود بودن قطعات در انبار ما صورت می گیرد. همین حالا با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.