دلایل پرش تصویر در تلویزیون و نحوه رفع آن

دلایل پرش تصویر در تلویزیون و نحوه رفع آن

مقدمه

تلویزیون یکی از اصلی ‌ترین لوازم برقی خانه محسوب می‌شود و مراقبت از آن امری ضروری است. به همین دلیل باید بدانیم چطور از تلویزیون خود محافظت کنیم و در صورت بروز مشکل در آن چه کارهایی انجام دهیم تا مشکل به وجود آمده رفع شود. خرابی تلویزیون دلایل مختلفی دارد که در این مطلب می‌خواهیم علت ‌های پرش تصویر در تلویزیون را بررسی کنیم و نکاتی را به شما بگوییم که پرش تصویر را رفع کند.

مشکل پرش تصویر و چشمک زدن آن ممکن است یک بار برای همه پیش آمده باشد و در این شرایط ممکن است ندانید باید چه اقداماتی را انجام دهید تا تلویزیون درست شود. به طور کلی این مشکل برای انواع مدل‌ های تلویزیون و همه برند های ال جی، سامسونگ ، سونی و پاناسونیک رایج است.

پس اگر در اصفهان هستید و تلویزیون شما پرش تصویر پیدا کرده می‌توانید به نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی اصفهان مراجعه کنید که برای این امر گروه تی وی تک بهترین گزینه برای تعمیر تلویزیون ال جی اصفهان هستند که با دو دهه سابقه در زمینه تعمیر و خدمات تلویزیون و لوازم صوتی و تصویری می‌تواند به بهترین شکل دستگاه شما را تعمیر کند.

گروه تی وی تک با آموزش متعدد در شرکت ‌های معروف ال جی و سامسونگ توانسته گواهی‌ ها و جوایز قابل توجهی را کسب کند تا با تجهیزات کامل اقدام به تعمیر تلویزیون و لوازم صوتی تصویری شما کند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم با دلایل بروز پرش تصویر در تلویزیون آشنا شویم و نحوه رفع آن را به شما آموزش دهیم پس توصیه می‌کنیم ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

علت های پرش تصویر در تلویزیون

علت های پرش تصویر در تلویزیون

پرس تصویر در تلویزیون امری آزار دهنده است که اگر به آن اهمیت ندهید، ممکن است باعث سردرد شما و همچنین خرابی تلویزیون شما شود. ایراد پرش تصویر ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که این دلایل شامل: آب خوردگی پنل تلویزیون، ایراد در کابل ‌های متصل به تلویزیون، مشکل پیدا کردن بک لایت تلویزیون، خراب شدن برد پاور نوسانات جریان برق و استفاده مداوم از تلویزیون را شامل شود که بروز هر کدام از این علت‌ ها را برای خرابی تلویزیون باید بررسی کنید.

 اکثر دلایلی که برای بروز این مشکل ذکر شد کاملاً فنی هستند و بهتر است از باز کردن تلویزیون در منزل جدا خودداری کنید و آن را به یک متخصص این کار بسپارید. به طور کلی عملکرد تصویر تلویزیون‌ ها را با ایمیج فلیکر بررسی می‌کنند که این معیار الگو های روشنایی تصویر را برای نمایش تصویر محاسبه می‌کند و در یک نمودار کم و زیاد محاسبه آن را به شکل نوار های عمودی نشان می‌دهد.

 اگر نوارهای عمودی این نمودار طبق قوانین استاندارد پیش نرود مشکل پرش تصویر در تلویزیون شما به وجود می‌آید‌. از اصلی ‌ترین علت ‌های بروز این مشکل در داخل تلویزیون می‌توان به ضعیف شدن پنل تلویزیون ، خرابی لامپ‌ های تصویر تلویزیون، خرابی مین برد تلویزیون و بروز مشکل در پاور و منبع تغذیه تلویزیون هم اشاره کرد. هر کدام از این علت ‌های ذکر شده می‌تواند هشدار یک مشکل اساسی در تلویزیون را به شما بدهد اما اگر این هشدار پی در پی نباشد جای نگرانی نیست.

روش های رفع مشکل پرش تصویر تلویزیون

-بررسی کابل های تلویزیون

در برخی مواقع پرش تصویر تلویزیون زمانی رخ می‌دهد که دستگاه شما به گیرنده دیجیتال متصل است. در این صورت ممکن است مشکل پیش آمده ناشی از دستگاه گیرنده یا اتصال کابل‌ های اچ دی دی ام آی باشد و این امر باعث شود سیگنال به درستی دریافت نشود.

در این صورت توصیه می‌شود کابل‌ ها را عوض کنید و کابل دیگری را امتحان کنید یا سیستم عامل تلویزیون را آپدیت کنید تا این مشکل رفع شود.

بررسی کابل های تلویزیون

-ریست کردن تلویزیون

مشکل پرش تصویر در تلویزیون گاهی از خود دستگاه نیست و بهتر است برای اینکه مطمئن شویم تلویزیون را ریست کنیم. برای این کار باید به منوی تنظیمات دستگاه مراجعه کنید. زیرا پس از ریست کردن سیستم هیچگونه تنظیمات نادرستی در سیستم شما باقی نمی‌ماند و اگر پرش تصویر مربوط به تنظیم اشتباه سیستم باشد ازبین می رود.

 پس از ریست تلویزیون حتماً دستگاه را خاموش کرده و به مدت 5 دقیقه دو شاخه آن را از برق بکشید و سپس آن را روشن کنید. به طور کلی اگر مشکل پرش تصویر مرتبط با تنظیمات تلویزیون باشد با ریست کردن سیستم تنظیم مجدد سخت ‌افزاری در آن صورت می‌گیرد و اگر مشکلی در پخش دستگاه باشد رفع می‌شود.

-تنظیم دقیق تصویر

گاهی اوقات هم پرش تصویر صفحه تلویزیون در زمان استفاده از دستگاه‌ های گیرنده دیجیتال، دی وی دی ها و دستگاه ویدیو پیش می‌آید که در این صورت باید تلویزیون خود را به طور دقیق و مطابق با آن دستگاه تنظیم کنید.

برای این کار باید وارد منوی تنظیمات تلویزیون شوید و از قسمت تنظیمات تصویر، سیستم را طبق دستگاهی که به آن متصل است تنظیم کنید.

تنظیم دقیق تصویر تلویزیون

-بررسی ورودی پشت تلویزیون

 برای پیدا کردن علت پرش تصویر و رفع آن حتماً کابل ‌های ورودی که در پشت تلویزیون قرار دارند را بررسی کنید و از اتصال درست آن ها اطمینان حاصل کنید. چون ممکن است کابل ‌ها قطعی داشته باشند و سیگنال را به درستی منتقل نکنند که این امر پرش تصویر را در پی دارد.

برای چک کردن کابل‌‌ ها یک بار آن ها را جدا کنید و مجدد به دستگاه متصل کنید. اگر هم کابل‌ ها شل شده‌اند و به راحتی از جا جدا می‌شوند احتمالاً سوکت‌ های آن ها مشکل پیدا کرده و بهتر است برای رفع آن به یک تکنسین و تعمیرکار متخصص در زمینه تعمیر تلویزیون سامسونگ در اصفهان که درباره تعمیرات سایر برندهای تلویزیون دیگر نیز مهارت بالایی داشته باشد، مراجعه کنید.

سخن آخر

در این مقاله با مشکل رایج پرش تصویر در تلویزیون آشنا شدیم و دلایل به وجود آمدن این مشکل را به طور کامل بررسی کردیم‌. همچنین حال می‌دانیم برای رفع این مشکل باید چه عواملی را بررسی کنیم و چه اقداماتی انجام دهیم.

بهتر است پس از انجام اقدامات ذکر شده اگر این مشکل رفع نشد تلویزیون خود را به یک تعمیرکار تلویزیون بسپارید تا مشکل جدی برای تلویزیون شما پیش نیاید. شما تشکر می‌کنیم که تا انتهای مطلب با ما همراه بودید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.