نگهداری ماکروفر ال جی

تعمیرات و نگهداری ماکروفر ال جی؛ نکاتی که نمی دانستید

تعمیرات و نگهداری ماکروفر ال جی

تعمیرات و نگهداری ماکروفر ال جی شامل برنامه های منظمی هستند که به سالم ماندن این دستگاه ها بسیار کمک می کنند. خانم های خانه دار با انجام چند کار ساده می توانند از مایکروویو خود مراقبت کنند. در این صورت، مشکلات کمتری برای دستگاه پیش می آید؛ در غیر این صورت، عیب هایی پدیدار می شود و ناچار باید از خدمات تعمیر ماکروفر ال جی اصفهان استفاده کنید.

اکثر مردم هر روز از مایکروویو خود استفاده می کنند، بدون اینکه فکری برای تعمیرات و نگهداری آن داشته باشند! فراموش نکنید که نحوه استفاده و مراقبت از مایکروویو می تواند تأثیر بسزایی در طول عمر آن داشته باشد.

خبر خوب این است که چند اقدام صحیح می تواند تفاوت اساسی در سلامت بودن انواع مدل های ماکروفر ال جی ایجاد کنند. به طور متوسط، مایکروویوها معمولاً بین 5 تا 10 سال دوام می‌آورند. اگر کارهای زیر را برای نگهداری از این دستگاه ها در خانه شروع کنید، می‌توانید سال های سال از کار کردن با آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: مرکز تعمیر ماکروفر در اصفهان

برنامه نگهداری از ماکروفر ال جی برای همه خانواده ها

تعمیرات و نگهداری ماکروفر ال جی

تعمیرات و نگهداری ماکروفر ال جی

1-ماکروفر را همیشه تمیز نگه دارید

یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش طول عمر ماکروفر ال جی، تمیز کردن منظم آن است. پاشش ذرات مواد غذایی و مایعات می تواند انرژی را جذب کند و منجر به ایجاد لکه های سوختگی و حتی آسیب به اجزای مایکروویو شود. بیشتر غذاها و مایعات را می توان با آب و صابون گرم یا پاک کننده مخصوص مایکروویو، پاک کرد.

2- ظرف مخصوص ماکروفر را با دقت انتخاب کنید

موادی که در مایکروویو، ایمن نیستند می توانند باعث آتش سوزی یا انفجار شوند، بنابراین به خاطر ایمنی و طول عمر ماکروفر ال جی، فقط باید از ظروف قابل استفاده در آن استفاده کنید. هرگز نباید ظروف آلومینیومی، فلزی یا لعاب کاری را برای تهیه غذا داخل ماکروفر بگذارید. به طور معمول، ظروف سرامیکی، شیشه ای و پلاستیکی برای مایکروویو، ایمن هستند، اما استثناهایی وجود دارد.

3- از آسیب به درب مایکروویو جلوگیری کنید

درب، مهم ترین قسمت مایکروویو است. در برخی مواقع، برخی افراد، درب مایکروویو را محکم به هم می کوبند، یا آن را با آرنج می بندند، یا بدون اینکه ابتدا مایکروویو را خاموش کنند، درب آن را باز می کنند. این کارها جز اینکه به ماکروفر ال جی آسیب بزند، نتیجه دیگری ندارد.

باز کردن درب مایکروویو، در حالی که روشن است، می تواند منجر به سوختن فیوز ایمنی شود. اگر این مورد اتفاق بیوفتد، قطعاً و حتماً به خدمات تعمیرات ماکروفر ال جی در اصفهان نیاز خواهید داشت. زیرا خودتان از عهده تعمیرات و تعویض فیوز سوخته بر نمی آیید!

4- ماکروفر خالی را روشن نکنید

استفاده از مایکروویو بدون غذا در داخل آن، می تواند آسیب جدی به قسمت های حساس وارد کند. وقتی مایکروویو، خالی است، انرژی تولید شده توسط آن باید توسط اجزای خودش جذب شود؛ قطعاتی از جمله شیشه یا مگنترون که انرژی تولید می کنند. این قطعات برای این نوع شرایط سخت، طراحی نشده اند و تعمیر یا جایگزینی آنها می تواند گران باشد.

5- زمان آشپزی از پیش برنامه ریزی شده را به کار ببرید

بسیاری از افراد به ندرت، زمان های پخت از پیش برنامه ریزی شده در مایکروویو را استفاده می کنند. با این حال، این زمان‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با به حداقل رساندن اتلاف انرژی و گرم کردن غذا تا حد امکان، بهترین استفاده را داشته باشند. برای استفاده بهینه از ماکروفر ال جی، بهتر است از این برنامه های زمان بندی پیروی کنید.

6- به محدودیت های وزن توجه کنید

برای پخت غذا در ماکروفر ال جی، محدودیت های وزن ظروف و غذاها را در نظر بگیرید. اکثر مدل های مایکروویو، محدودیت های پیچیده ای ندارند، با این حال، برای نگهداری ماکروفر ال جی، بهتر است این قوانین را رعایت کنید. ظرفیت این دستگاه ها بر حسب مدل، بر روی درب ماکروفر یا کتابچه راهنمای مشتری، درج شده است.

7- ماکروفر ال جی را در برابر نوسانات برق، محافظت کنید

نوسانات برق می تواند در اثر رعد و برق، قطع شدن خطوط برق و سوئیچینگ شبکه اتفاق بیوفتد. متأسفانه، از بین تمام وسایل موجود در آشپزخانه، این تغییرات ولتاژی می توانند به ویژه برای مایکروویو آسیب زننده باشند.

اگر می‌خواهید در مصرف انرژی صرفه‌ جویی کنید، می‌توانید ماکروفر ال جی را در بین زمان استفاده‌، از برق بکشید یا آن را به محافظ برق وصل کنید.

بیشتر بخوانید: روش های تمیز کردن ماکروفر + نکات هشدار و ایمنی

چه موقع باید از خدمات تعمیرات ماکروفر ال جی استفاده کنیم؟

نگهداری ماکروفر ال جی، کار خاصی نیست که به تجربه و مهارت نیاز داشته باشد؛ اما در خصوص تعمیرات ماکروفر ال جی، وضعیت کاملاً فرق می کند. شاید مشکلات شدید برای دستگاه رخ داده است که شما چیزی از آنها سر در نمی آورید! پس اینجا است که باید از خدمات تعمیرات مایکروویو ال جی استفاده کنید؛ آن هم به دست تکنسین های باتجربه.

تعویض قطعاتی مانند لامپ، قفل درب، سینی چرخان، موتورهای سینی گردان و فیلترها، ایمن و مقرون به صرفه است. هرگز نباید قطعات الکتریکی مایکروویو را به تنهایی تعمیر کنید.

تشخیص اکثر این مشکلات نیز نسبتاً آسان است. البته به شرطی که از مراکز معتبر نمایندگی و خدمات تعمیر ماکروفر ال جی اصفهان کمک بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.