نحوه تمیز کردن ماکروفر

چطور ماکروفر را تمیز کنیم که آسیب نبیند؟

روش های تمیز کردن ماکروفر + نکات هشدار و ایمنی

تمیز کردن ماکروفر یکی از کارهایی است که باید روزانه در آشپزخانه خود انجام دهید؛ بخصوص اگر بقایای مواد غذایی از روز قبل در داخل محفظه آن وجود داشته باشد. این کار یکی از بخش های نگهداری از مایکروویو است و می تواند از آسیب رسیدن به پوشش داخل محفظه جلوگیری کند. اگر روزانه این دستگاه را تمیز کنید، به مرور زمان، هزینه های تعمیرات ماکروفر هم برای شما کاهش پیدا می کند.

قوانین سختی برای تمیز کردن داخل مایکروویو وجود ندارد اما کار عاقلانه ای است که اگر آشپزی های زیادی با آن انجام می دهید، هر روز یا حداقل هر هفته آن را تمیز کنید. وقتی غذا در حال پخت است، ذرات آن به اطراف محفظه پاشیده می شود و اگر آنها را پاک نکنید، به سطوح می چسبند! اگر زود اقدام کنید، با یک دستمال ساده لکه ها از بین می روند اما اگر این کار را نکنید، ذرات سخت تر شده و تمیز کردنشان دشوارتر خواهد شد.

دستگاه ماکروفر در انواع برند در بازار وجود دارد و مشتریان بر اساس نیاز خود یکی از آنها را خریداری می کنند. یکی از محبوب ترین مدل ها، ماکروفر سامسونگ است. این دستگاه از آن جمله وسایل برقی خانه است که اغلب خانم ها از تمیز کردن آن غافل می شوند! اگر برای تمیز کردن ماکروفر اقدام نکنید، به مرور زمان بوی نامطبوع مواد غذایی مانده را به خود می گیرد و ممکن است سطوح داخلی آسیب ببینند. در صورت بروز هر گونه مشکل، نیاز دارید که برای تعمیر ماکروفر سامسونگ اصفهان اقدام کنید، که این هم هزینه بر است.

چاره کار بسیار ساده است! در مراحل اولیه، گاهی با یک دستمال معمولی و محلول صابونی ملایم می توانید دستگاه ماکروفر خود به آسانی تمیز کنید. برخی از راهکارهای تمیز کردن ماکروفر شامل استفاده از محلول جوش شیرین و یا لیمو است. برخی از منابع استفاده از محلول سرکه را هم مجاز می دانند. دلیل استفاده از این تمیز کننده های خانگی این است که بخارات آنها حالت اسیدی دارد و می تواند لکه های مواد غذایی بر جای مانده در داخل محفظه ماکروفر را به راحتی جدا کند؛ در ادامه شما با یک دستمال معمولی می توانید آنها را تمیز کنید.

تمیز کردن ماکروفر

تمیز کردن ماکروفر

بیشتر بخوانید: خدمات تعمیرات مایکروویو + قیمت روز

تمیز کردن ماکروفر با لیمو و سرکه!

برای تمیز کردن محفظه داخل ماکروفر و صفحه چرخان آن می توانید محلول سرکه یا لیمو به کار ببرید. در این روش، ابتدا یک ظرف مخصوص دستگاه را برداشته و داخل آن آب بریزید؛ سپس چند قاشق غذاخوری سرکه سفید یا سرکه سیب را داخل آب ریخته و داخل ماکروفر قرار بدهید. می توانید به جای سرکه، از برش های لیمو ترش یا پرتقال نیز استفاده کنید.

در ادامه، دستگاه را روشن کرده و چند دقیقه آن را در درجه بالا قرار دهید تا محلول به جوش بیاید و بخارات آن به اطراف نفوذ کند. سپس ماکروفر را خاموش کرده و اجازه دهید خنک شود. پس از سرد شدن داخل ماکروفر، بقایای آلودگی ها را با اسفنج نرم یا دستمال بدون پرز نرم پاک کنید.

تمیز کردن دیواره های بیرونی ماکروفر با محلول جوش شیرین

نحوه تمیز کردن ماکروفر فقط از نظر قسمت های داخلی، مهم نیست؛ بلکه باید دیواره های بیرونی دستگاه را هم تمیز کنید. لکه ها و چربی ها در قسمت بیرونی هم دیده می شوند و می توانند ظاهر ناخوشایند به وجود بیاورند. برای این مشکل نیز راه حل خوبی داریم.

ابتدا با یک اسفنج نرم و آب ولرم، بیرون دستگاه ماکروفر را تمیز کنید. سپس محلول جوش شیرین و آب را آماده کرده و با همان اسفنج، بدنه خارجی را پاک کنید. اگر کمی چربی روی سطوح می بینید می توانید به نسبت 50 : 50، محلول سرکه و آب تهیه کرده و لکه ها را از بین ببرید. هرگز نباید از شوینده های خشن و شیمیایی برای این کار استفاده کنید، چون به قسمت های الکترونیکی دستگاه آسیب جدی وارد می کنند.

چرا ماکروفر من به درستی کار نمی کند؟

تعمیرات ماکروفر

تعمیرات ماکروفر

گاهی پیش می آید با وجود اینکه از دستگاه ماکروفر خود بسیار مراقبت می کنید، اما مشکلاتی در حین پخت غذا رخ می دهد! ممکن است کلافه شوید، چون مهمان دارید یا نیاز به تهیه غذای فوری دارید و نمی دانید که چه کار کنید؟…

شاید بهتر باشد در کنار روش های تمیز کردن ماکروفر، از علت هایی که باعث درست کار نکردن مایکروویو می شوند نیز مطلع شوید. این قسمت را برای غنی تر شدن اطلاعات شما آماده کرده ایم.

دستگاه های ماکروفر از قسمت های حساس و پیچیده ای تشکیل شده اند. وجود یک عیب در هر قسمت منجر به درست کار نکردن آن خواهد شد. به طور مثال، یک فیوز اصلی مسئول برق رساندن به دستگاه است. اگر این فیوز بسوزد، ماکروفر روشن نمی شود. پس اینجاست که باید فیوز را تعویض کنید. بهترین تکنسین های تعمیرات مایکروویو می توانند دستگاه شما را بازرسی کرده و عیوب احتمالی را سریعاً شناسایی کنند.

بیشتر بخوانید: خدمات تعمیرات تلویزیون

هشدارهای ایمنی ماکروفر را جدی بگیرید!

تمام تلاش خود را برای نگهداری درست از دستگاه مایکروویو به کار می گیرید، دستگاه را تمیز می کنید، بر عیوب احتمالی نظارت دارید اما با این حال، برخی اوقات اتفاقاتی رخ می دهد که اجتناب ناپذیر هستند. مشکلاتی که برای انواع مایکروفر به وجود می آیند، هزینه هایی را ایجاد می کنند؛ چون باید برای تعمیرات ماکروفر سریعاً اقدام کنید. اگر آسیب ها سطحی باشند، با یک تعمیر ساده، حل خواهند شد. در غیر این صورت، به تعویض قطعات نیاز است که هزینه ها را افزایش می دهد.

پیشنهاد ما این است که به هشدارهای ایمنی که از سوی دستگاه ماکروفر نمایش داده می شوند دقت کنید. گاهی ولتاژ بالا یا شدت جریان زیاد برق می تواند به دستگاه آسیب وارد کند. حتی پس از اینکه مایکروویو را از برق می کشید، مقداری جریان برق در سیستم های داخلی وجود دارد که می تواند برای هر فرد بی تجربه، خطر ایجاد کند.

به همین دلیل، توصیه می کنیم بازرسی و عیب یابی مایکروفر را به افراد باتجربه در بهترین شرکت خدمات تعمیرات لوازم برقی در اصفهان واگذار کنید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند. سلامت خود را هرگز به خطر نیندازید!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.