فرمت های تصویری تلویزیون

فرمت های صوتی و تصویری که تلویزیون پشتیبانی می کند

مقدمه

در برخی موارد به دلیل مشکلات نرم افزاری تلویزیون های خود شاهد عدم نصب صحیح فرمت های صوتی و تصویری در تلویزیون ها خواهید بود، در چنین شرایطی می توانید با دریافت خدمات از مجموعه تی وی تک، بدون وارد شدن آسیب جدی ای به دستگاه های خود، آن ها را تعمیر کنید. کلیه ی مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری برندهای مختلف تلویزیون شما، توسط این مجموعه قابل تعمیر می باشد.

تعمیر تلویزیون ال جی

امروزه انواع برندهای تلویزیون توانسته اند به عنوان یک ابزار بسیار سرگرم کننده، جایگاه بسیار مهمی در زندگی روزمره افراد پیدا کنند. در میان انواع مدل های تلویزیون، نوع سه بعدی آن در میان مردم از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. هر یک از برندهای تلویزیون بسته به طراحی که در تولید آن ها به کار رفته است، قابلیت پشتیبانی از فرمت های متفاوتی را دارند. شما عزیزان می توانید با مطالعه این مقاله اطلاعات بسیار مفیدی در ارتباط با انواع فرمت های تصویری تلویزیون های سامسونگ و ال جی و نحوه انتخاب بهترین فرمت برای دستگاه های تلویزیون خود، بدست آورید. لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فرمت های تصویری تلویزیون

عدم اطلاع از این موضوع ممکن است مشکلاتی را برای شما عزیزان ایجاد کند. ماهیت فایل های صوتی و تصویری که در دستگاه های خود قرار می دهید، باید با نوع برند تلویزیون و فرمت آن هماهنگی داشته باشد. در صورتی که از فرمت های مناسبی برای دستگاه های خود استفاده نکنید، دستگاه شما قادر به نمایش تصویر را ندارد. در صورتی که در این زمینه هیچ گونه اطلاعاتی ندارید، می توانید با مراکز تعمیر تلویزیون در اصفهان مراجعه کرده و مشکلات دستگاه های خود را با آن ها در میان بگذارید.

هر یک از فرمت های تصویری تلویزیون دارای مختصات متفاوتی می باشد. بسیار مهم است که شما عزیزان در زمینه نوع فایل و فرمتی که دستگاه های شما می تواند پشتیبانی کند، اطلاعات داشته باشید. فرمت های تصویری در دستگاه های تلویزیون توسط کدک های تصویری مشخص می شوند.

فرمت های تصویری تلویزیون

از مهم ترین فرمت هایی که در اکثر برندهای تلویزیون قابل پشتیبانی می باشد شامل موارد:

  • MP3

یکی از مشهورترین و معروف ترین فرمت هایی که اغلب برندهای تلویزیون توانایی پشتیبانی از آن ها را دارند، فرمت MP3 می باشد. این نوع فرمت در واقع یک فایل فشرده صوتی می باشد. شما عزیزان می توانید توسط این فرمت انواع فایل های صوتی، موسیقی را بدون هیچ گونه مشکل در دستگاه های پخش CD خود گذاشته و آن ها را در دستگاه های تلویزیون خود گوش دهید.

  • MP4

این نوع فرمت نیز یکی از فرمت های استاندارد صوتی و تصویری اغلب برندهای تلویزیون می باشد که توانایی فشرده سازی برخی از اطلاعات را دارد. شما عزیزان می توانید به وسیله این فرمت بسیاری از فایل های ویدئویی خود را تماشا کنید. فرمت MP4 می تواند بدون این که کیفیت ویدئوها پایین آید، حجم آن ها را کاهش دهد. در صورتی که فایل ویدئویی شما شامل فیلم به همراه زیرنویس باشد، این فرمت می تواند از آن پشتیبانی کند.

  • AAC

فرمت AAC قابلیت فشرده سازی را دارد، این امر باعث می شود تا آن ها حجم بسیار کمی را اشغال کنند. در صورتی که قصد دارید در دستگاه های تلویزیون خود فایل های صوتی را با میزان کیفیت بسیار بالایی گوش دهید، می توانید از فرمت AAC استفاده کنید. اغلب پلت فرم های معروف موجود در بازار برای پخش فایل های صوتی خود از این نوع فرمت فشرده استفاده می کنند.

  • FLAC

FLAC به عنوان یک نرم افزار متن باز، قابلیت فشرده سازی محتوا تا 50 الی 60 درصد را دارد. این فرمت قابلیت پشتیبانی از سیستم های Apple را ندارد. فرمت FLAC قابلیت پخش صدا با کیفیت بسیار بالا را دارد.

  • MOV

این نوع فرمت تنها توانایی پشتیبانی از Apple را دارد. اکثر فیلم و عکس هایی که توسط گوشی های اپل گرفته می شوند، با این فرمت ذخیره می شوند. با توجه به حجم بسیار بالایی که فرمت MOV در مقایسه با سایر فرمت های دیگر اشغال می کند، برای آپلود آن نیاز به زمان زیادی است.

بهترین فرمت تلویزیون

  • WMA

یکی از فرمت های های مشهور موجود در بازار، فرمت WMA می باشد. این نوع فرمت امروزه برای بسیاری از سایت های موسیقی استفاده می شود.

  • MKV

در صورتی که قصد دارید چندین صدا را به صورت همزمان پشتیبانی کنید، می توان از این نوع فرمت استفاده کرد. فرمت MKV به دلیل متن باز بودن، هر روز در حال پیشرفت و به روزرسانی می باشد. شما عزیزان می توانید انواع دسته بندی های ویدئویی را با استفاده از آن به راحتی در تلویزیون های خود مشاهده کنید.

  • MAV

این نوع فرمت برای اغلب دستگاه های تلویزیون قابل استفاده می باشد. MAV توانایی فشرده سازی بسیاری از فایل ها را دارد.

  • OGG

فایل هایی که دارای این فرمت هستند، حجم بسیار کمی را اشغال خواهند کرد.

  • DTS

تنها برخی از برندهای تلویزیون توانایی پشتبانی از این فرمت را دارند. DTS یک نوع فرمت صوتی می باشد که به شما عزیزان این اجازه را می دهد تا صدای فیلم ها را با کمترین میزان نویز، گوش دهید. فرمت DTS حجم بسیار بالایی در مقایسه با سایر فرمت های صوتی دیگر اشغال می کند، از این جهت برای این که تلویزیون های شما بتواند از آن ها پشتبانی کند، باید حافظه داخلی دستگاه حجم مناسبی داشته باشد.

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شده است، سایر فرمت های تصویر تلویزیون دیگر نیز در بازار موجود می باشد. با انتخاب بهترین برند تلویزیون می توانید علاوه بر لذت بردن از کیفیت تصویر در تلویزیون، فیلم هایی با فرمت های مختلف را در دستگاه خود مشاهده کنید.

فرمت قابل پخش در تلویزیون سامسونگ

تلویزیون های سامسونگ می توانند طیف وسیعی از انواع فایل های تصویری، ویدیویی و موسیقی را پشتیبانی کنند. محدودیت هایی برای انواع فایل (رزولوشن، کدک، نرخ فریم، نرخ بیت و غیره) وجود دارد که در جدول زیر مشخص شده است. با این حال، تا زمانی که اندازه فایل از اندازه استاندارد در هر فریم عبور کند، هیچ محدودیتی برای اندازه فایل وجود ندارد. در صورتی که با مشکل اجرا نشدن فیلم و بازی در تلویزیون های سامسونگ خود روبه رو شدید و قادر به حل آن نبودید، می توانید با نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ اصفهان تماس بگیرید. در برخی موارد ممکن است پخش نشدن فیلم در تلویزیون های سامسونگ شما به علت خرابی قطعات داخلی دستگاه باشد.

تعمیر تلویزیون سامسونگ

فرمت های فایل تصویری پشتیبانی شده

حداکثر وضوح نوع فرمت فایل
15360 x 4096 JPEG .jpg / .jpeg
4096 x 4096 PNG .png
4096 x 4096 BMP .bmp
15360 x 8640 MPO .mpo

 

فرمت های فایل های موسیقی پشتیبانی شده

حداکثر وضوح کد نوع فرمت فایل
پخش کننده MPEG1 3 MPEG .mp3
AAC MPEG4 .m4a

.mpa

.aac

تا 2 کانال را پشتیبانی می کند FLAC FLAC .flac
تا 2 کانال را پشتیبانی می کند Vorbis OGG .ogg
تا M2 را پشتیبانی می کند WMA WMA .wma
WAV WAV .wav
نوع 0 و نوع 1 پشتیبانی می شوند MIDI MIDI .mid

.midi

APE APE .ape

 فرمت مناسب فیلم برای تلویزیون ال جی

انواع مدل های تلویزیون ال جی توانایی پشتیبانی از برخی فرمت های تصویری و صوتی را دارند. اکثر برندهای تلویزیون ال جی توانایی پشتیبانی از فرمت های MP4، MK7، MO7، AVI، WMV و غیره را دارند. برای اطلاع از فرمت هایی که دستگاه های تلویزیون ال جی شما می تواند آن ها را پشتیبانی کند، می توانید دفترچه راهنما دستگاه خود را مطالعه کنید. در صورتی که با مشکل پخش نشدن صدا و تصویر در تلویزیون های ال جی خود روبه رو شدید، می توانید این مشکل را با مراکز تعمیرات تلویزیون ال جی در اصفهان، در میان بگذارید.

 فرمت مناسب فیلم برای تلویزیون

سخن پایانی

امروزه با پیشرفت فناوری، پیشرفت های بسیار چشمگیری در فرمت های تصویری تلویزیون رخ داده است. اغلب تولید کنندگان تلویزیون تمامی تلاش خود را به کار برده اند تا بتوانند تلویوزیون هایی با امکانات بسیار پیشرفته را تولید و روانه بازار کنند. هر یک از تلویزیون های هوشمند، قابلیت پشتیبانی از برخی از کدهای صوتی را دارند. امیدواریم با مطالعه این مقاله توانسته باشید اطلاعاتی در زمینه انواع فرمت های تصویری تلویزیون کسب کرده باشید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.