عیب یابی تلویزیون سامسونگ

علت روشن نشدن تلویزیون سامسونگ

مقدمه

بدون شک یکی از مهم‌ترین و پر کاربرد‌ترین وسیله‌ی سرگرمی در هر خانه‌ای تلویزیون می‌باشد. اهمیت این دستگاه در هر منزلی به خوبی نمایان است. اما اگر روزی تلویزیون روشن نشود چه اتفاقی می‌افتد؟ شاید برای شما هم پیش آمده، که پس از گذراندن یک روز سخت کاری قصد تماشای برنامه‌ای را دارید. اما با روشن نشدن تلویزیون مواجه می‌شوید. در این حالت شما خیلی قدرت مانور و تست قطعات را نخواهید داشت. زیرا این مشکل ممکن است، به دلیل مسائل متعددی باشد که برای تعمیر آن باید از یک نمایندگی تعمیر تلویزیون اصفهان کمک بخواهید.در ادامه به عیب یابی تلویزیون سامسونگ و دلیل روشن نشدن صفح هآن‌ها می‌پردازیم.

عیب یابی تلویزیون سامسونگ

عیب یابی تلویزیون سامسونگ

مشکل روشن نشدن تلویزیون در همه برندها رایج است و تنها مختص تلویزیون سامسونگ نمی‌باشد. اما در تلویزیون سامسونگ دلایل متعددی موجب بروز این مشکل می‌گردد. بسیاری از کاربران از این مشکل به عنوان یک معضل اساسی یاد می‌کنند. با ما در این مطلب همراه باشید تا بگوییم چگونه این معضل را شناسایی و برطرف کنید.

  • خرابی و فرسودگی قطعات

یکی از مهمترین دلایل روشن نشدن تلویزیون سامسونگ، خرابی و فرسودگی جزئی و کلی قطعات است. تلویزیون هم مانند بدن انسان، اگر هر کدام از اجزایش دچار خرابی گردد قطعا در عملکرد بقیه اجزا هم تاثیر بسزایی خواهد داشت. پس بهتر است در وهله‌ی اول به بررسی هر کدام از قطعات بپردازید. سپس در صورت عدم توانایی در شناخت و تعمیر قطعات، از نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ اصفهان در خواست کمک کنید.

  • خرابی برد تغذیه تلویزیون سامسونگ

برد تغذیه یکی دیگر از قطعات اصلی تلویزیون است که ولتاژ همه قطعات تلویزیون را تامین و تنظیم می‌کند. حال اگر مقدار ولتاژ ورودی کم یا اصلاً وجود نداشته باشد، تلویزیون روشن نمی‌شود. در این حالت نیاز به تعمیرکار تلویزیون اصفهان بیش از پیش احساس می‌گردد. نوسانات برق علاوه بر اینکه موجب سوزاندن برد تغذیه می‌شوند، به دیگر قطعات تلویزیون هم آسیب می‌رسانند. برد تغذیه یا پاور بعد از ۵ الی ۶ سال نیاز به سرویس دارند. در صورتی که سرویس انجام نشود، برد هم دچار فرسودگی می‌گردد.

  • خرابی محافظ برق یا پریز اصلی برق

یکی دیگر از عوامل مهمی که ممکن است باعث خاموشی دائم تلویزیون شما شود، خراب بودن محافظ یا پریز برق است. با بررسی موارد زیر از سالم بودن محافظ برق اطمینان حاصل نمایید.

-متخصصان تعمیر تلویزیون اصفهان به این نکته اشاره دارند که محافظ سالم باید دارای چراغ‌های روشن باشد.

-اگر چراغ‌ها روشن بود، اما همچنان تلویزیون روشن نشد دو شاخه را به دیگر ورودی‌های محافظ وصل نمایید.

-برای چک کردن سلامت محافظ، از وسیله برقی دیگری استفاده کنید.

  • ایراد در کنترل تلویزیون سامسونگ

در تلویزیون‌های سامسونگی که دکمه خاموش و روشن بر روی دستگاه ندارند، کنترل نقش مهمی را ایفا می‌کند. حال اگر کنترل دچار خرابی گردد یا دکمه پاور آن مشکل پیدا کند، قدرت روشن کردن تلویزیون را از دست می‌دهد. پس بررسی باتری کنترل در وهله اول حائز اهمیت است. اگر باتری سالم بود حتما خود کنترل دچار ایراد می‌باشد.

کنترل تلویزیون سامسونگ

نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ اصفهان

به غیر از مواردی که در بالا توضیح دادیم، ممکن است علل‌های متفاوت دیگری هم مانند خرابی در برد اصلی، ماژول و دیگر قطعات داخلی تلویزیون موجب روشن نشدن تلویزیون گردد. تعمیر هر کدام از این موارد نیاز به تخصص و مهارت فراوان دارد. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم از هرگونه اقدام خودسرانه در زمینه تعمیرات تلویزیون خودداری نمایید. تا از خسارت‌های مالی و آسیب به دستگاه پیشگیری کنید. بهترین راه حل تماس با تیم متخصص تعمیر تلویزیون اصفهان می‌باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.