تعمیرات تلویزیون ایکس ویژن

عیب یابی تلویزیون های ایکس ویژن و نحوه رفع آن ها

مقدمه

در تلویزیون های مختلف امکان ایجاد اشکالات اجتناب ناپذیر است. برای رفع هر گونه اشکال بهتر است درباره ی نحوه ی برطرف کردن ایرادهای احتمالی به طور کلی اطلاعاتی داشته باشید. این ایرادها در قدم اول با یک دستکاری ساده حل می شود. در صورتی که اشکالات به درستی رفع نشدند امکان ایجاد مشکلات اساسی در تلویزیون وجود دارد. به همین دلیل باید به تعمیرکاران مجاز مراجعه کنید. خدمات گروه تی یو تک در اصفهان با تعمیرات لوازم تصویری اصفهان، تعمیر لوازم صوتی و مایکرووفر با مناسب ترین قیمت ها در دسترس مشتریان قرار می گیرد. در این مقاله در رابطه با تعمیرات تلویزیون ایکس ویژن و نحوه صحیح عیب یابی آن ها توضیح داده شده است.

تعمیرات تلویزیون ایکس ویژن

تعمیرات تلویزیون ایکس ویژن

برای تعمیر انواع تلویزیون های ایکس ویژن باید بتوانید آشنایی کلی با قطعات به کار رفته در این تلویزیون ها داشته باشید. پنل های این تلویزیون دارای بخش هایی مانند لایت برد و تیکان است. عیب یابی پنل ها برای تعمیر تلویزیون های ایکس ویژن بسیار ضروری است. این پنل ها به برندهای داخلی بسیار شبیه هستند و تعمیر آن ها برای متخصصین کار مشکلی نیست. دلایل مختلفی ایجاد اشکال در تلویزون ایکس ویژن را نشان می دهد از جمله:

  • اولین ایرادی که ممکن است در این تلویزیون ها پیش بیاید روشن نشدن آن است. این ایراد به مشکلاتی در پاور دستگاه مربوط می شود. در صورتی که مشکل جزئی باشد با تعویض پاور برطرف می شود.
  • یکی از مشکلات رایج تلویزیون های ایکس ویژن خارج نشدن دستگاه از حالت استند بای است. در مواردی دیده شده است که دستگاه از حالت استند بای خارج شده ولی صدا و تصویر نشان داده نمی شود. حتی با استفاده از کنترل نیز نمی توان تلویزیون را روشن کرد. اختلالاتی که در بخش های مین برد به وجود می آید زیر نظر کارشناسان متخصص قابل تعمیر است.
  • برای زمان هایی که با روشن شدن تلویزیون لگو نشان داده می شود ولی دوباره تلویزیون خاموش می شود باید از نرم افزارهایی استفاده کرد که مخصوص تعمیر تلویزیون است. در مدل های ال ای دی این مشکل بسیار دیده می شود.
  • در زمان هایی که صدای تلویزیون یک مرتبه قطع می شود و یا با تاخیر پخش می شود. بهتر است پاور تلویزیون کنترل شود. زیرا منشا این مشکل اختلالی است که در پاور به وجود می آید. مشکلاتی که در پاور به وجود می آید ممکن است کنترل تلویزیون را نیز دچار اختلال کند.
  • در تلویزیون هایی که اصل نیستند و به صورت قاچاقی وارد کشور می شوند امکان قطعی تصویر وجود دارد. در این حالت با اینکه تصویر قطع شده ولی صدا به شکل واضحی شنیده می شود. بخشی به نام ال ان مشکلات کارخانه ای دارد و احتمال اختلال در برد آن ها بیشتر است.

تعمیر برد تلویزیون ایکس ویژن

  • گاهی در هنگام نمایش تصویر در سایزهای 60-50 اینچ لکه هایی مشاهده می شود. این اختلال در تلویزیون های ای سی دی و RGB مشاهده می شود. استفاده ی طولانی مدت از تلویزیون باعث بروز چنین مشکلاتی می شود.
  • در بعضی از مواقع دیده می شود که در قسمت بالای تلویزیون ایکس ویژن یک نوار صورتی 10 سانتی متری درست شده است. این اختلال بعد از مدتی زیاد می شود و همه ی تصویر را می گیرد. با کم کردن نور صفحه ی تلویزیون این نوار نیز کمرنگ تر خواهد شد. مشکلاتی که لامپ تصویر دارد باعث به وجود آمدن این مشکل می شود. تعویض لامپ باعث می شود تصویر به حالت اولیه برگردد.
  • دیر روشن شدن تلویزیون یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای تلویزیون ایکس ویژن به وجود بیاید به همین دلیل بهتر است دکمه ی پاور در طولانی مدت روشن نشود و برای رفع این مشکل باید پاور را بررسی کرد.

رفع عیب تلویزیون ایکس ویژن

  • مشکلات مختلفی برای انواع تلویزیون به وجود می آید برخی از این مشکلات را می توان با کمک دفترچه ی راهنما حل کرد و برای رفع برخی دیگر از مشکلات بهتر است به تعمیرکار تلویزیون در اصفهان مراجعه کنید. شرکت تی وی تک با سال ها تجربه در زمینه ی تعمیر انواع لوازم صوتی، تصویری و مایکرووفر برای خدمت رسانی به مردم ایران آماده است.
  • در صورتی که در هنگام کار با تلویزیون صدا به ناگاه قطع شود. امکان ایجاد مشکل در KZV به دلیل مشکلاتی است که در بلندگوها به وجود می آید. برای عیب یابی مین برد می توان با گروه تی وی تک تماس بگیرید.
  • در صورتی که تلویزیون صدا دارد و لی تصویری نشان نمی دهد بهتر است برای چند دقیقه تلویزیون از برق کشیده شده و کمی منتظر بمانند بعد از آن دوباره دستگاه را به برق بزنید. می توان اتصالات دیگر را قطع کرد و بعد از مدتی خود تلویزیون را روشن نگه داشت. نمایندگی تعمیر لوازم تصویری برای رفع هر گونه ایراد در تلویزیون آماده ی خدمت رسانی می باشد.
  • در زمان هایی که با مشکل پخش رنگ و مشکلاتی از قبیل ظاهر شدن تصویر رنگین کمان در تلویزیون مواجه شدید استفاده از روش های ساده برای برگرداندن تصویر به حالت اولیه غیر ممکن خواهد بود به همین دلیل بهتر است به گروه متخصص تعمیر تلویزیون مراجعه کنید.

تلویزیون ایکس ویژن

  • در صورت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون مشکلاتی را که در مین برد به وجود آمده است باعث ایجاد اختلال می شود به همین دلیل بهتر است از دستکاری در سیستم تلویزیون اجتناب کرده و حتما با تعمیرکاران گروه تی وی تک تماس بگیرید.
  • با مشاهده قطعی در عکس تلویزیون بدانید مشکل از مین برد و مدار بک لایت است به همین دلیل از اعمال کردن تمهیدات غیر تخصصی بر روی تلویزیون خودداری کنید و با تعمیرکار تماس بگیرید. برای جلوگیری به کار بردن قطعات غیر تخصصی در تلویزیون بهتر است به تعمیرکاران مجاز مراجعه کنید.

نتیجه گیری

برای اطمینان از به کاربردن قطعه های اصلی در تلویزیون بهتر است به تعمیرات لوازم تصویری اصفهان و گروه تی وی تک مراجعه کنید. تعمیرکارن متخصص تی وی تک علاوه بر برآورد قیمت تعمیر و مطلع کردن مشتریان از قیمت تعمیر آن، مدت زمان تعمیر را به حداقل می رسانند و برای اعزام تکنسین های خود در کمترین زمان آماده هستند. برای پرسیدن سوالات خود در زمینه ی تعمیرات تلویزیون ایکس ویژن با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.