نحوه تنظیم کانال تلویزیون

چرا تلویزیون کانال یابی نمی کند؟

مقدمه

تنظیم اصولی کانال های تلویزیون یکی از موارد مهمی است که پس از خریداری تلویزیون باید آن را تنظیم کنید. کانال های تلویزیون را می توانید به وسیله گیرنده های دیجیتال و همچنین به شکل آنالوگ از طریق آنتن دریافت کنید، شیوه مرتب سازی کانال ها در هر یک از این روش ها متفاوت می باشد. در برخی موارد ممکن است به دلیل مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری از جمله خرابی برد تلویزیون، دستگاه شما نتواند به درستی کانال یابی کند.

در چنین شرایط بهترین کار تماس با مراکز تعمیر تلویزیون می باشد. مجموعه تی وی تک به عنوان یکی از بهترین مراکز تعمیر تلویزیون ال جی در اصفهان و سایر برندهای دیگر تلویزیون، می تواند مشکل عدم کانال یابی صحیح تلویزیون های شما برطرف کند. برای ثبت درخواست های خود با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

چرا تلویزیون کانال یابی نمی کند

در برخی موارد ممکن است کانال های تلویزیون شما به صورت خودکار پرش کند و تنظیمات آن به هم خورد. تمامی برندهای تلویزیون موجود در بازار با وجود طراحی بسیار منحصر به فردی که در تولید آن ها به کار رفته است، ممکن است در گذر زمان تنظیمات کانال های تلویزیون به هم بریزد و به تنظیمات کارخانه بازگردد. نحوه تنظیم کانال تلویزیون بسیار مهم می باشد، در صورتی که در این زمینه هیچ گونه دانشی ندارید، بهتر است به مراکز تعمیر تلویزیون سامسونگ در اصفهان تماس بگیرید. در بیشتر موارد این مشکل به دلیل خرابی یکی از قطعات داخلی تلویزیون مانند مینی برد که وظیفه ذخیره کردن حافظه را در تلویزیون برعهده دارد، در دستگاه های شما رخ می دهد. ما در این مقاله قصد داریم در ارتباط با نحوه تنظیم کانال تلویزیون و دلایل حذف شدن کانال ها در برندهای مختلف تلویزیون توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

کانال یابی دستگاه تلویزیون

علت حذف شدن شبکه های تلویزیون

در برخی موارد ممکن است در برخی از مناطق کشور به دلیل دریافت سیگنال های ضعیف دیجیتال، دستگاه های شما نتوانند شبکه ها را با کیفیت بسیار بالایی پخش کنند. مشکلاتی که در هر یک از قطعات داخلی تلویزیون ها به وجود می آید نیز ممکن است باعث حذف شدن شبکه های تلویزیون شود. یکی از قطعات اصلی و مهم به کار رفته در تلویزیون، برد اصلی دستگاه یا همان مادر برد می باشد. این قطعه در دستگاه های تلویزیون وظیفه دارد تا کلیه ی بخش های تلویزیون را به یکدیگر ارتباط داده و درخواست های کاربران را بتواند به درستی اعمال کند. پس از تنظیم کانال در دستگاه های خود این نوع اطلاعات در برد دستگاه ذخیره می شود. در صورتی که رطوبت به داخل دستگاه های شما نفوذ کرده و یا این که به تلویزیون ضربه هایی وارد شود، ممکن است باعث شود تا برد دستگاه خراب شده و نتواند عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

در شرایطی نیز که سایر قطعات داخلی دیگر دستگاه آسیب دیده باشند، ممکن است باعث شوند تا تلویزیون به صورت خودکار خاموش شده و تنظیمات کانال ها به هم ریخته و یا به طور کامل حذف شود. تنظیم نبودن آنتن تلویزیون نیز می تواند باعث به هم ریختگی های کانال تلویزیون شود. در صورتی که با مشکل حذف شدن کانال های تلویزیون دستگاه های خود روبه رو شدید و با اجرای دستورالعمل ها بازهم نتواستید تنظیمات آن را درست کنید، می توانید به مراکز تعمیر تلویزیون در اصفهان مراجعه کرده و مشکلات دستگاه خود را با آن ها در میان بگذارید.

علت حذف شدن شبکه های تلویزیون

نحوه تنظیم کانال تلویزیون

برای کانال یابی تلویزیون های خود می توانید از دو روش دستی و اتوماتیک استفاده کنید. راه انداری و فعال کردن شبکه های آنالوگ و دیجیتال در دستگاه های تلویزیون، متفاوت می باشد. در صورتی که درباره فرکانس کانال مورد نظر خود اطلاعاتی دارید، می توانید به صورت دستی کانال را در دستگاه تلویزیون جست و جو کنید. نحوه تنظیم کانال تلویزیون در برندهای مختلف، ممکن است کمی باهم تفاوت داشته باشند.

کانال یابی تلویزیون سامسونگ

ممکن دستگاه های تلویزیون سامسونگ به طور ناگهانی به دلیل مشکلاتی سخت افزاری و یا نرم افزاری، کانال های آن حذف شوند. این امر در اکثر برندهای تلویزیون به دلیل مصرف برق زیادی که تلویزیون ها دارند و همچنین ضعیف بودن سیگنال های دریافتی، طبیعی می باشد. کانال های دیجیتال در انواع برندهای تلویزیون سامسونگ به راحتی انجام می شود. شما عزیزان می توانید برای رفع مشکل کانال یابی دستگاه های خود، آن ها را ریست کنید. برای تنظیم کانال های تلویزیون در دستگاه های خود می توانید مسیر زیر را طی کنید:

Smart Hub- Source Menu- Auto Store

کانال یابی تلویزیون سامسونگ

طراحی برندهای جدید تلویزیون های سامسونگ به گونه ای می باشد که در طراحی آن ها از ال ای دی های بسیار هوشمند و حساسی استفاده شده است. در صورت وارد شدن ضربه به صفحه نمایش تلویزیون، ممکن است باعث خرابی قطعات داخلی تلویزیون و به دنبال آن باعث به هم ریختگی کانال های تلویزیون شود. از این جهت به شما عزیزان توصیه می کنیم از دستگاه های خود به صورت اصولی نگهداری کنید تا طول عمر مفید تلویزیون های سامسونگ خود را بتوانید افزایش دهید.

در صورتی که مشکلاتی برای تلویزیون های سامسونگ شما در زمینه نرم افزار به وجود آمده است، قبل از هر اقدام خودسرانه ای با مراکز تعمیر تلویزیون تماس بگیرید.

تعمیر تلویزیون سامسونگ

کانال یابی تلویزیون ال جی

نحوه تنظیم کانال یابی تلویزیون ال جی تقریبا مشابه با برند سامسونگ می باشد. برای افزایش میزان کیفیت شبکه های دریافتی در تلویزیون های ال جی خود، بهتر است از سیم های باکیفیتی استفاده کنید. در شرایطی که نتوانستید به صورت خودکار و یا دستی، کانال های تلویزیون خود را بازگردانید، بهتر است به نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در اصفهان تماس بگیرید. حذف شدن ناگهانی کانال های تلویزیون ال جی در بیشتر موارد به دلیل خرابی قطعات داخلی آن ها می باشد. با تعمیر دستگاه های خود در کوتاه ترین زمان ممکن، می توانید از وارد شدن آسیب به سایر قطعات دستگاه تا حد بسیار زیادی جلوگیری کنید.

کلام آخر

همان طور که در این مقاله به آن اشاره کردیم، یادگیری نحوه تنظیم کانال تلویزیون بسیار مهم می باشد. برای جلوگیری از حذف شدن کانال های تلویزیون ناشی از نوسانات برق، بهتر است از محافظ هایی برای دستگاه های خود استفاده کنید. در صورت نگهداری اصولی از تلویزیون های خود احتمال خرابی قطعات داخلی دستگاه و به دنبال آن به هم ریختن تنظیمات دستگاه تا حد بسیار زیادی کاهش می یابد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.