مشکلات رایج تلویزیون

نحوه تشخیص و رفع کدهای خطا و ارور تلویزیون

مقدمه

تلویزیون های مختلفی که در بازار عرضه می شوند با وجود قابلیت های زیادی که دارند به دلایل مختلفی دچار خرابی می شوند. این تلویزیون ها به دلیل پیشرفت تکنولوژی دارای برنامه های مختلفی هستند که در هنگام ایجاد مشکل به شکل تخصصی نیاز به تعمیر پیدا می کنند. تعمیرات تلویزیون با برندهای مختلف نیاز به آموزش دارد و تعمیرکاران قدیمی تلویزیون نمی توانند با دانش محدودی که دارند از مشکلات تلویزیون های جدید سردربیاورند. به همین دلیل لازم است در هنگام مشاهده ی هر گونه اختلال در تلویزیون های مدرن با تعمیرکاران متخصص تماس بگیرید. یکی از مشکلات رایج تلویزیون جدید، مشاهده ی کدهای خطا و یا ارورهایی است که دستگاه نشان می دهد و به همین دلیل تصاویر نمایش داده نمی شود. هر کدام از برندها ممکن است با مشکلات خاصی مواجه شوند. رفع این مشکلات و کدهای خطا برای افرادی که تخصص کافی داشته باشند بسیار آسان است. بهتر است در هنگام مشاهده ی هر گونه مشکل در تلویزیون با تعمیرکاران حرفه ای تماس بگیرید. مرکز تعمیرات و خدمات پس از فروش تی وی تک با تعمیرات لوازم تصویری آماده ی خدمت رسانی به مشتریان عزیز می باشد.

ارور تلویزیون

ارور تلویزیون پاناسونیک

ارور تلویزیون های پاناسونیک اغلب به دلیل خرابی چراغ های استندبای دستگاه و چشمک زدن آن است. چشمک زدن دستگاه با 14-1 بار روشن و خاموش شدن چراغ چشمک زن اتفاق می افتد و این روند به صورت متداول و بدون تغییر ادامه دارد. تعداد چشمک هایی که دستگاه می زند برای تعمیرکاران یک کد محسوب می شود و آن ها می توانند با استفاده از این چشمک ها به مشکل دستگاه پی ببرند.

  • 1بار چشمک زدن دستگاه مربوط به خرابی مین و ارور 1 است که در برخی از مدل های پلاسما دیده می شود و خرابی های مربوط به بک لایت در اغلب مدل های LED و LCD دیده می شود.
  • 2 بار چشمک زدن پاناسونیک، مربوط به ارور 2 و خرابی برد تغذیه، برد دیجیتال در برخی از مدل های پلاسما و برد مین در مدل های LED و LCD می باشد.
  • 3 بار چشمک زدن تلویزیون پاناسونیک، ارور 3 است که به خرابی برد دیجیتال مربوط می شود.
  • 4 بار چشمک زدن تلویزیون پاناسونیک، ارور 4 و مربوط به خرابی برد تغذیه در مدل های LCD و بردهای اسکن تصویر در مدل های پلاسما است.
  • 5 بار چشمک زدن تلویزیون پاناسونیک، ارور 5 و در برخی از مدل های پلاسما و مربوط به خرابی برد اسکن تصاویر است.
  • 6 بار چشمک زدن تلویزیون پاناسونیک، ارور 6 و مربوط به خرابی بردهای اسکن افقی و عمودی تصاویر می باشد.
  • 7 بار چشمک زدن تلویزیون پاناسونیک، ارور 7 و مشکلاتی را نشان می دهد که در بردهای بافر، اسکن و تغذیه مشاهده می شود.
  • 8 بار چشمک زدن تلویزیون پاناسونیک، ارور 8 و به دلیل خرابی در اسکن تصاویر می باشد که به دلیل ضربه خوردن و ترک های به وجود آمده در دستگاه به وجود می آید.
  • 10 بار چشمک زدن تلویزیون پاناسونیک، ارور 10 در تلویزیون های پلاسما معمول است. همه ی دارندگان تلویزیون پلاسمای پاناسونیک حداقل یک بار این ارور را تجربه کرده اند.
  • 11 بار چشمک زدن تلویزیون پاناسونیک، ارور 11 و به دلیل خرابی سیستم های خنک کننده و عیوب قطعات پرکاربردی مانند، برد پاور یا تغذیه است.
  • 12 بار چشمک زدن تلویزیون پاناسونیک، ارور 12 مربوط به مین برد دستگاه و خرابی اسپیکر می باشد.
  • 13 بار چشمک زدن تلویزیون پاناسونیک، ارور 13 به دلیل خرابی در مین برد پاناسونیک است ولی به دلیل موجود نبودن قطعات مین برد باید برد به طور کامل تعویض شود.
  • 14 بار چشمک زدن تلویزیون پاناسونیک، ارور 14 به دلیل خرابی مین برد است ولی در بعضی از مدل ها امکان تعمیر وجود ندارد.

Panasonic TV error

ارور تلویزیون سامسونگ

برای عیب یابی تلویزیون های سامسونگ باید با کدهای خطای این نوع تلویزیون آشنا باشید. به وجود آمدن مشکلات رایج تلویزیون برای انواع دستگاه ها اجتناب ناپذیر است و هر فردی ممکن است برای یک بار هم که شده به تعمیر کار مراجعه کند. نمایندگی تعمیرات لوازم صوتی و تصویری و دیگر دستگاه های کاربردی اجتناب ناپذیر است. در زمان هایی که تلویزیون سامسونگ دچار مشکل می شود می توان با شناسایی کدهای خطای مختلف مانند کد 107-012-102-001 و 0-1 به دلیل مشکلات تلویزیون پی برد. به عنوان مثال  کد خطای 7-1 و 0-1 به دلیل اتصال به smart hub به وجود می آید و کد خطای 001 در زمان بازکردن مرورگر وب در تلویزیون دریافت می شود. در زمان تنظیمات اولیه تلویزیون باید کشوری را انتخاب کرد که خدمات مربوط به آن در دسترس باشد. کد خطای 012 در زمان نصب و به روز رسانی اتفاق می افتد. این خطا به دلیل مشکلات اتصال رخ می دهد. کد خطای 102 به دلیل عدم اتصال به سرور سامسونگ نمایش داده می شود. در این زمان با مشاهده ی این خطا باید تلویزیون را به شبکه هات اسپات تلفن متصل کنید. در برخی موارد ممکن است مشکلاتی برای تلویزیون به وجود آید که باعث عدم روشن شدن آن شود.

ارور تلویزیون سامسونگ

ارور تلویزیون ال جی

برند ال جی یکی از شناخته شده ترین برندهای لوازم صوتی و تصویری در ایران است. استفاده ی طولانی مدت از این برند باعث شده عرضه ی آن در بازار در سال های گذشته رو به افزایش باشد. تلویزیون های ال جی مانند دیگر برندها با استفاده در زمان طولانی با مشکلاتی مواجه می شوند. یکی از مشکلات رایج تلویزیون های ال جی در خاموش و روشن شدن ناگهانی آن است. این مشکل بیشتر در سری LN مشاهده شده است. مدل های بدون گارانتی و غیر اصل تلویزیون در برندهای مختلف اغلب با مشکلات بیشتری رو به رو هستند. قطع شدن تصویر تلویزیون در حالی که صدا پخش می شود یکی از مشکلات رایج در خطای تلویزیون ال جی است. یکی از دلایل قطعی تصویر ایجاد مشکل در نور پس زمینه است. در تلویزیون های LN این مشکل به دلیل ایرادی است که از کارخانه در دستگاه به وجود آمده است. تعمیرکاران حرفه ای می دانند که با تعمیر بک لایت و اصلاحات لازم این مشکل رفع خواهد شد. سوختن لامپ های تلویزیون های LED نیز از دیگر دلایل قطعی تلویزیون است که با تعویض لامپ ها این مشکل حل می شود. هنگ کردن این نوع تلویزیون نیز به دلایلی مانند خرابی مین برد دستگاه است. پاک شدن کانال های تلویزیون به دلیل آسی حافظه ی مین برد است و تعمیر به موقع این قطعه مشکلات به وجود آمده را برطرف می کند. برای تعمیر تلویزیون های ال جی اصفهان با گروه تخصصی تی وی تک تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.