تعمیر تلویزیون ال جی

نکات مهم در تعمیرات تلویزیون های ال جی

برند ال جی یکی از شناخته شده ترین برندهای موجود در بازار است. این شرکت تلویزیون های خانگی را با قابلیت نمایش تصاویر در ابعاد زیاد به بازار عرضه کرده است. در ایران تلویزیون های ال جی در اکثر منازل، ادارات و بیماستان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه مانند دیگر دستگاه های الکترونیکی به دلایل مختلفی امکان خرابی و به وجود آمدن نقص هایی در هنگام پخش تصاویر را به دلایلی چون استفاده در مدت زمان طولانی دارد. تلویزیون های ال جی با توجه به پنل آن ها دارای عمر مفید متفاوتی هستند. پنل ها به وسیله ی لامپ روشن می شوند و بردهای دستگاه به این پنل ها وصل می شوند.

در صورتی که مشکلی در پنل ها به وجود بیاید ایراداتی در تصویر پیدا می شود و تلویزیون نیاز به تعمیر پیدا می کند. تلویزیون های ال جی دارای قابلیت تشخیص به وسیله ی اسکن است. این اسکن باعث تشخیص مشکلاتی می شود که در تلویزیون وجود دارد. بعد از تشخیص مشکل دنباله ای از سیگنال ها از طریق نشانگر پخش می شود. کد خطا به وسیله ی سیگنال های چشمک زن مشخص می شوند. با رمزگشایی کدخطایی که تلویزیون ال جی می دهد فرایند تشخیص مشکل برای تعمیرکار تلویزیون ال جی به سادگی انجام می شود. تعمیرکارن برای تعمیر آسان تر دستگاه از دفترچه راهنما نیز استفاده می کنند.

تعمیر تلویزیون ال جی

ایرادهای متداول در تلویزیون ال جی

در تلویزیون ها مشکلاتی به وجود می آید که با توجه به علائم مشخصی نشان داده می شود. یکی از ایرادهای متداول که نشان دهنده ی مشکلاتی در تلویزیون است این است که با وجود روشن بودن دستگاه تصویری بر روی آن دیده نمی شود. این مشکل دلایل متعددی از جمله، از کار افتادن تیکان، سوختن پاور و سوختن مهتابی دارد. در صورتی که مشکل از پنل باشد تعمیر تلویزیون ال جی سخت می شود. در بیشتر موارد به دلیل هزینه های زیاد تعویض پنل به صرفه نیست. خرید یک تلویزیون جدید به صرفه تر از تعویض پنل است مگر اینکه گارانتی دستگاه پنل را به صورت رایگان در اختیار مشتریان بگذارد.

در مواردی با کم شدن نور تصویر ایرادهایی که در سیستم دستگاه به وجود آمده است مشخص می شود نورها اغلب در پس زمینه یا لبه صفحه ی نمایش به مرور کم می شوند و تصویر را تاریک می کنند. گاهی به دلیل نوساناتی که در برق رسانی هست نور پس زمینه به کلی می سوزد. در صورتی که لامپ تلویزیون از کارخانه دچار مشکل باشد باید با استفاده از گارانتی آن را تعویض کنیم.

چشمک زدن تصویر یکی از ایرادهای عمده در تلویزیون است. در این حالت تصویر شروع به لرزش می کند. دلایل مختلفی برای این اتفاق وجود دارد، ممکن است دستگاه بر اثر کار زیاد بیش از حد گرم شده باشد، نور پس زمینه را تغییر کرده و یا تصویرگر حرارتی دچار مشکل شده باشد. در صورتی که تلویزیون دارای لکه هایی باشد نشان دهنده ی آن است که مناطق سرد و گرم برجسته شده باشد. این نقص با فلش کردن دستگاه برطرف می شود. این سیستم عامل را می توان از اینترنت دانلود کرد و تنظیمات آن را از سرویس منو انتخاب کرد.

وجود لکه های تیره بر روی صفحه ی تلویزیون به دلیل وارد شدن مایع به داخل تلویزیون است. کریستال های مایعی که از کار افتادند به شکل نقاط کوچکی هستند که به آن پیکسل های شکسته می گویند. در صورت مشاهده ی این نقاط دیگر امکان تعمیر تلویزیون ال جی وجود ندارد.

گاهی بر روی تلویزیون راه راه های رنگی به وجود می آید. دلایل مختلفی برای بروز این مشکل وجود دارد. ممکن است خازن ها در منبع تغذیه متورم شده باشند و با انجام لحیم کاری این مشکل حل شود.

در صورتی که بر روی صفحه ی تلویزیون نوارهای افقی و عمودی مشاهده کردید باید کارهایی از قبیل بررسی فرسودگی پنل ها، اتصال اشتباه کابل و تعویض برد بر روی تلویزیون انجام شود.

ممکن است دستگاه شروع به سو سو زدن کند و تصویر با نوارهای بزرگی در هم شود. ضربه زدن به کناره ی دستگاه برای مدتی این مشکل را حل می کند. این مشکل به دلیل تماس ضعیف کانکتور بر روی پنل و کابل به وجود می آید. گاهی با محکم کردن کابل مشکل حل می شود. تعمیرات ال سی دی، تعمیرات لوازم تصویری اصفهان و تعمیرات لوازم صوتی اصفهان کار تخصصی است و تعمیر بدون مهارت این دستگاه ممکن است اشکالاتی به وجود بیاورد.

تعمیر تلویزیون ال جی

دلایل خاموشی ناگهانی تلویزیون

یکی از مشکلات معمول تلویزیون ها خاموش شدن ناگهانی آن ها است. این مشکلات به دلایل مختلفی از جمله نوسانات برق به وجود می آید. تغییر ناگهانی ولتاژ در بعضی موارد باعث سوختن دستگاه و در مواقع دیگر باعث خرابی در تصاویر می شود. اتصال فلش به دستگاه باعث انتقال ویروس های موجود در فلش به تلویزیون می شود. هنگ کردن دستگاه در صورتی اتفاق می افتد که مین برد خراب شود. این قطعه نیازی به تعویض ندارد و بهتر است با کمک تعمیرکاران مجاز تعویض شود. تخصص برای تعمیر انواع تلویزیون به خصوص ال جی اولین گام برای صرفه جویی در هزینه ها است.

ایرادهای متداول در تلویزیون ال جی پلاسما

دستگاه های پلاسما و LED تفاوت زیادی با هم ندارند. تصاویر تلویزیون های پلاسما با اعمال جریان هایی از طریق سلول های پر گاز تشکیل می شوند. این جریان با تاثیر از گاز به پلاسما تبدیل شده و فسفرهای چند رنگ در آن شروع به درخشش می کنند. سوختن پوشش فسفر ممکن است پلاسما را از کار بیندازد. برای جلوگیری از سوختن دستگاه پلاسما نباید آن را زیر نور خورشید قرار دهید و یا تصاویر ثابت را با آن تماشا کنید. فلش کردن دستگاه مشکلاتی را که در تلویزیون پلاسما به وجود آمده است را رفع می کند. استفاده از روش هایی مانند لحیم کاری نیاز به تخصص دارد و بهتر است بدون اطلاع از مهارت های تعمیر تلویزیون به دستکاری آن نپردازید. و از بهترین تعمیرکار تلویزیون در اصفهان کمک بگیرید.

مشکلاتی که ممکن است در تلویزیون خرابی به وجود بیاورد شامل مواردی مانند، مشاهده ی خطوط افقی و عمودی در دستگاه، نداشتن صدا و تصویر حتی در حالت روشن بودن تلویزیون، خاموشی دائمی دستگاه، به هم ریختگی تصویر و دیگر مشکلات می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.