تعمیر مین برد تلویزیون و علائم خرابی آن

مقدمه

با توجه به این که برد تلویزیون یکی از قطعات مهم به کار رفته در دستگاه تلویزیون می باشد، در صورت تعمیرات غیر اصولی، می تواند به سایر قطعات تلویزیون آسیب های بسیار جدی ای وارد کرده و هزینه های تعمیرات را تا مقدار قابل توجهی افزایش دهد. از این جهت در صورتی که متوجه کوچک ترین مشکلی در مینی برد و پاور برد تلویزیون های خود شدید، می توانید با مراکز تعمیر تلویزیون سامسونگ اصفهان تماس بگیرید. این مراکز به شما عزیزان کمک می کنند تا با کمترین میزان آسیب به تلویزیون، دستگاه های خود را به شکل کاملا اصولی تعمیر کنید. تعمیرات تخصصی مین برد انواع مدل های تلویزیون خود را می توانید با خیال آسوده به مجموعه تی وی تک بسپارید.

تعمیر مین برد تلویزیون

نوع طراحی به کار رفته در اکثر برندهای تلویزیون تقریبا یکسان می باشد، با این حال ممکن است برخی از تولید کنندگان تلویزیون از طراحی خاصی برای تلویزیون های خود استفاده کنند. در صورتی که از دستگاه تلویزیون خود به درستی مراقبت نکنید، ممکن است در صورت استفاده مداوم از آن ها با خرابی هایی از جمله خرابی مینی برد تلویزیون روبه رو شوید. جهت اطلاع از خرابی برد اصلی تلویزیون نیاز است تا در ابتدا تلویزیون را از برق بکشید و پنل پشتی آن را باز کنید. با کمک یک تستر ولتاژ می توان خرابی منبع تغذیه و یا مین برد تلویزیون را مشخص کرد. تعمیرات برد تلویزیون امری بسیار تخصصی می باشد که تنها توسط افراد باتجربه قابل انجام می باشد. در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با علت سوختن برد تلویزیون و نحوه تعمیرات آن توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

علت سوختن برد تلویزیون

بردهای مدار فرآیندهای زیادی را در دستگاه های تلویزیون ما انجام می دهند و اغلب می توانند به سرعت و عملکرد آن ها کمک کنند. اگر یک برد کثیف باشد، می تواند باعث داغ شدن بیش از حد و مشکلات دیگر در تلویزیون شود. شکاف های موجود در دستگاه در نهایت می تواند خاک را به خودی خود به داخل دستگاه راه داده و باعث خرابی برد دستگاه شود. برندهای مختلف تلویزیون از جمله ال جی، سامسونگ، سونی و سایر برندهای دیگر ممکن است در صورت ویروسی شدن، مینی بردهای آن خراب شده و نیاز به تعمیرات داشته باشند.

تعمیر برد تلویزیون

از آنجایی که تلویزیون ال سی دی یک دستگاه الکترونیکی نسبتا پیچیده است، با اطلاع از علت سوختن برد تلویزیون در صورت نداشتن مهارت و دانش کافی، قادر نخواهید بود تا آن ها را به شکل اصولی تعمیر کنید. در چنین شرایطی بهترین راه تماس با مراکز معتبر تعمیر تلویزیون ال جی در اصفهان می باشد.

علت سوختن برد تلویزیون

علت سوختن برد تلویزیون شامل موارد:

برد اصلی تلویزیون

تمام اجزای اصلی دستگاه از جمله یک اینورتر، یک کنترل کننده زمان بندی، یک منبع تغذیه تحت کنترل مادر برد هستند. مادربرد دستگاه تلویزیون دارای پردازنده، حافظه، ، مبدل و غیره می باشند. در صورت بروز هرگونه نقصی در مورد برد اصلی ممکن است علائم زیر رخ دهد:

  • ورودی ها کار نکنند
  • تصویر روی صفحه با نویز نمایش داده شود

مین برد تلویزیون ال جی

منبع تغذیه

منبع تغذیه به همه ماژول های گیرنده تلویزیون از جمله مادربرد داده را انتقال می دهند. اگر واحد منبع تغذیه سوخته یا برخی از عناصر آن از کار بیفتند، علائم زیر ظاهر می شود:

  • تلویزیون روشن نمی شود
  • نشانگر چشمک می زند یا اصلا روشن نمی شود
  • دستگاه به طور خود به خود خاموش می شود
  • هنگام روشن شدن، نشانگر روشن می شود و بلافاصله خاموش می شود
  • وقتی تلویزیون روشن است، صفحه سیاه می شود

اینورتر (واحد نور پس زمینه)

وظیفه اینورتر تبدیل ولتاژ پایین (12-24 ولت) است که از واحد منبع تغذیه به ولتاژ بالای مورد نیاز برای عملکرد لامپ های نور پس زمینه نیاز است. خرابی برد اینورتر بر عملکرد دستگاه تلویزیون تاثیرات بسیار مخربی می گذارد. در صورت معیوب بودن اینورتر ممکن است علائم زیر رخ دهد:

  • پس از روشن کردن دستگاه، فقط صدا کار می کند، اما هیچ تصویری وجود ندارد.
  • وقتی تلویزیون را روشن می کنید، تصویر برای لحظه ای ظاهر می شود و پس از آن به طور کامل ناپدید می شود.

T Con (کنترل کننده زمان بندی)

این گره سیگنال های مادربرد را به سیگنال هایی تبدیل می کند که ماتریس می تواند آن ها را تشخیص دهد و در نتیجه یک تصویر تشکیل می دهد. خرابی این قسمت در برد تلویزیون می تواند بر روی عملکرد صحیح دستگاه تلویزیون تاثیر بگذارد.

آی سی آمپلی فایر

این قسمت از برد تلویزیون وظیفه انتقال صدا را به دستگاه برعهده دارد. در صورت خرابی آی سی آمپلی فایر، دستگاه های شما نمی تواند کیفیت صدای قابل قبولی داشته باشند. در برخی موارد ممکن است مشکلات ناشی از عدم هماهنگی در صدا و تصویر تلویزیون به دلیل خرابی آی سی آمپلی فایر دستگاه شما باشد.

آی سی آمپلی فایر

تعمیرات تخصصی برد تلویزیون خود را به مجموعه تی وی تک بسپارید

پس از اطلاع از علت سوختن برد تلویزیون در صورتی که در زمینه تعمیرات تلویزیون دانش کافی را دارید، در ابتدا ولتاژ منبع تغذیه اصلی برق اصلی را بررسی کنید. اگر منبع تغذیه اصلی 12 ولت از برد ترکیبی تلویزیون LED خود را دریافت می کند، باید یک منبع تغذیه خارجی تلویزیون LED 12 ولت داشته باشید. تقریبا تمام بردهای ترکیبی تلویزیون ال ای دی دارای برق اصلی 12 ولت برای کار با برد منطقی هستند. در مرحله دوم باید برق 12 ولت منبع تغذیه خارجی را به مادربرد متصل کنید.

کارشناسان و تکنسین های حرفه ای مراکز تعمیر تلویزیون در اصفهان با استفاده از جدیدترین تکنیک های تعمیرات تلویزیون، علت سوختن برد تلویزیون را عیب یابی کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام به رفع آن ها می کنند. در صورتی که جابجایی تلویزیون ها برای شما دشوار است می توانید از خدمات تعمیرات در محل گروه تی وی تک استفاده کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

سخن پایانی

با توجه به حساسیت هایی که انواع برندهای تلویزیون دارند، در صورت نگهداری غیر اصولی از دستگاه های خود، ممکن است قطعات داخلی دستگاه از جمله برد آن خراب شده و نیاز به تعمیراتی داشته باشند. برد تلویزیون یکی از قسمت های مهم به کار رفته در تلویزیون می باشد که وظیفه ذخیره کردن اطلاعات و پردازش آن و همچنین اتصالات خروجی های مختلف تلویزیون را برعهده دارد. امیدواریم با مطالعه این مقاله توانسته باشید اطلاعات بسیار مفیدی در زمینه علت سوختن برد تلویزیون و نحوه برطرف کردن آن ها کسب کرده باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.