تعمیر پیکسل سوخته تلویزیون

علت سوختگی پیکسل تلویزیون و راهکارهای رفع آن

مقدمه

در مواردی که مشکلاتی در پیکسل های تلویزیون شما به وجود آمده است و نمی توانید تصاویر را به درستی در صفحه نمایش دستگاه خود مشاهده کنید، می توانید برای تعمیر این قبیل از مشکلات به مجموعه تی وی تک مراجعه کنید. این مجموعه کلیه ی مشکلات به وجود آمده در پنل دستگاه های شما را به شکل تخصصی عیب یابی و تعمیر می کند.

تعمیر پنل تلویزیون اصفهان

هر یک از پیکسل های موجود در تلویزیون دارای رنگ و طول موج های مشخصی هستند. با قرار گرفتن تعداد زیادی پیکسل در کنار یکدیگر، تصاویر بر روی صفحه نمایش تلویزیون ایجاد می شوند. هر یک از پیکسل های تلویزیون حاوی رنگ های قرمز، سبز و آبی می باشند. به دلیل مشکلاتی که در مدارات الکترونیکی اتفاق می افتد، پیکسل ها نمی توانند عملکرد خوبی را داشته باشند. پیکسل های سوخته و مرده تصاویر را به درستی در تلویزیون ها نمایش نمی دهند و همچنین لکه های سیاهی در صفحه نمایش تلویزیون ایجاد می کنند. در صورتی که این مشکل در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف نشود، ممکن است باعث سوختن کامل صفحه نمایش تلویزیون شود. در صورتی که متوجه خرابی پیکسل در تلویزیون های خود شدید، می توانید به مراکز تعمیر پنل تلویزیون ال جی در اصفهان تماس گرفته و از خدمات آن بهره مند شوید. ما در این مقاله قصد داریم در ارتباط با علت های پیکسل سوختگی و نحوه تعمیر پیکسل سوخته تلویزیون توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نحوه کار کردن پیکسل تلویزیون

در یک توضیح ساده در مورد نحوه کار تلویزیون های پلاسما، این است که این نوع تلویزیون ها دارای ماده ای گازی شکل مانند ذرات یون آزاد هستند که وقتی از آن ها استفاده نمی کنید، ذرات موجود در گاز پلاسما تخلیه می شوند و هیچ تصویری نمایش نمی دهند. پس از تولید برق، ذرات یونی باردار می شوند و خیلی سریع با هم برخورد می کنند و فوتون های نوری تولید می کنند. تلویزیون های پلاسما از فسفر برای تبدیل این فوتون ها به تصویر استفاده می کنند.

پیکسل سوخته تلویزیون

امروزه نمایشگرهای LCD و LED جایگزین نمایشگرهای پلاسما شده اند، اما عملکرد آن ها کاملا متفاوت است. این نوع نمایشگرها از نور پس زمینه کریستال مایع برای ایجاد تصویر استفاده می کنند. در این نمایشگرها نور پس زمینه سفید از فیلتر کریستال های مایع عبور می کند و به هر پیکسل رنگی متمایز می شوند. اگرچه صفحه نمایش های LCD و LED مانند تلویزیون های پلاسما در خطر سوختن تصویر نیستند، اما از این مشکل نیز مصون نیستند؛ در واقع این تلویزیون ها از نظر ماندگاری تصویر مشکل دارند.

علت سوختن پیکسل تلویزیون

عناصر فسفری هر پیکسل وقتی برای مدت طولانی روی صفحه می ‌مانند، روشنایی خود را از دست می ‌دهند. در مواردی که شدت سوختن تصویر زیاد باشد، تصویر مات روی صفحه باقی می ماند و محو نمی شود. تلویزیون های پلاسما نیز حاوی عناصر فسفر هستند و ممکن است برای این تلویزیون ها مضر باشند. پدیده سوزاندن تصویر در نمایشگرهای پلاسما زمانی رخ می دهد که پیکسل ها در اثر ثابت شدن تصویر برای مدت طولانی آسیب ببینند. در چنین شرایطی، فسفرها روشنایی خود را از دست می دهند و تنها رنگی را نشان می دهند که بارها مجبور به نمایش آن بوده اند.

علت سوختن پیکسل تلویزیون

در شرایطی که به صفحه نمایش تلویزیون های ضربه های بسیار محکمی وارد شود، استفاده طولانی مدت از تلویزیون در طول روز، آب خوردگی صفحه نمایش و سایر موارد دیگر می تواند باعث سوخته شدن پیکسل های تلویزیون شود. بالابودن سن انواع برندهای تلویزیون ممکن است باعث ایجاد خرابی قطعات داخلی در دستگاه های تلویزیون شوند، خرابی پیکسل های تلویزیون در چنین شرایطی بسیار رایج می باشد. در چنین شرایطی بهتر است در کوتاه ترین زمان ممکن قبل از این که به سایر قطعات تلویزیون آسیب وارد شود، اقدام به تعمیر پیکسل سوخته تلویزیون کنید. مراکز تعمیر تلویزیون سامسونگ در اصفهان، قادر هستند با عیب یابی و به شکل کاملا تخصصی مشکلات ایجاد شده در پنل های تلویزیون را برطرف کنند.

تعمیر پیکسل سوخته تلویزیون

تعمیر پیکسل سوخته تلویزیون

اولین قدم برای تعمیر پیکسل سوخته تلویزیون، پیدا کردن پیکسل های سوخته و گیر کرده می باشد. تعدادی ابزارهای نرم افزاری در بازار وجود دارند که به کمک آن ها می توان پیکسل های آسیب دیده را به راحتی شناسایی کرد. در شرایطی که تعداد پیکسل های سوخته در تلویزیون بسیار زیاد باشد، ممکن است نیاز باشد تا صفحه نمایش آن به صورت کامل تعویض شود. در مواردی نیز که فقط قسمتی از تلویزیون سیاه شده باشد، می توان با تعویض تعدادی پیکسل، مشکلات صفحه نمایش تلویزیون را به راحتی برطرف کرد. در برخی موارد نیز ممکن است خرابی پنل تلویزیون باعث شود تا قسمتی یا تمام صفحه نمایش دستگاه سیاه شود.

بسته به میزان خرابی پیکسل های تلویزیون، می توان با ریست کردن پیکسل و تامین برق ترانزیستور آن ها، پیکسل های گیر کرده را تعمیر کرد. بهتر است قبل از تماس با مراکز تعمیر تلویزیون در ابتدا دستگاه خود را به مدت چند ساعت خاموش کنید تا انرژی مورد نیاز پیکسل ها تامین شود. اگر پس از روشن کردن تلویزیون باز هم تصویر در صفحه نمایش تلویزیون ایراداتی وجود داشته باشد، می توانید مشکلات تلویزیون خود را با تکنسین های متخصص در میان بگذارید. تعمیر پیکسل سوخته تلویزیون امری بسیار تخصصی می باشد که تمامی افراد قادر به انجام آن نخواهند بود، از این جهت انتخاب بهترین مرکز تعمیرات تلویزیون و مراجعه به آن ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

تعمیر پیکسل سوخته تلویزیون

هزینه تعمیر پیکسل سوخته تلویزیون led

یکی از گران ترین قطعات تلویزیون های هوشمند، صفحه نمایش تلویزیون می باشد. هزینه های تعمیر پیکسل سوخته تلویزیون نسبت به سایر قسمت های تلویزیون بیشتر می باشد. گروه تی وی تک به عنوان یکی از بهترین مراکز تعمیر تلویزیون در اصفهان، قادر هستند مشکلات صفحه نمایش تلویزیون شما را به شکل کاملا اصولی و با تعرفه های بسیار مناسب تعمیر کنند. هزینه های تعمیر پیکسل سوخته تلویزیون پس از بررسی تلویزیون توسط تکنسین های متخصص، مشخص می شود. در صورتی که گارانتی تلویزیون های شما به اتمام نرسیده باشد، می توانید با مراجعه به نمایندگی های برند تلویزیون، دستگاه تلویزیون خود را با هزینه های بسیار کمتر تعمیر کنید.

جمع بندی نهایی

وجود لکه های سیاه در صفحه نمایش تلویزیون و ثابت ماندن تصویر در تلویزیون به مدت بسیار طولانی، می تواند نشان دهنده سوختگی پیکسل های تلویزیون باشد. بسته به میزان ابعاد صفحه نمایش و همچنین شدت روشنایی که در تلویزیون های خود انتخاب کردید، مدت زمان سیاه شدن کامل تلویزیون و خرابی تمامی پیکسل ها متفاوت می باشد. یکی از بهترین راه برای جلوگیری سوخته شدن پیکسل ها در تلویزیون، تنظیمات صحیح کنتراست در تلویزیون می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.