علت تاخیر صدا و تصویر در تلویزیون

بررسی ناهماهنگی صدا و تصویر در تلویزیون های هوشمند

مقدمه

یکی از شایع ترین مشکلاتی که ممکن است در برندهای مختلف تلویزیون با آن روبه رو شوید، عدم هماهنگی صدا و تصویر در تلویزیون می باشد. در بیشتر موارد ممکن است دلیل به وجود آمدن این مشکل در دستگاه های شما به دلیل خرابی بک لایت باشد. خرابی قطعات داخلی تلویزیون و یا تنظمیات نادرست تلویزیون نیز می تواند از جمله علت های تاخیر صدا و تصویر در تلویزیون باشد. اگر این دسته از مشکلات در دستگاه های شما پس از عوض کردن کابل همچنان ادامه داشته باشد، بهتر است با مراکز معتبر تعمیر تلویزیون تماس بگیرید. اکثر مراکز تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ اصفهان قادر هستند مشکلات به وجود آمده در صفحه نمایش تلویزیون های شما را به شکل اصولی برطرف کنند. ما در این مقاله قصد داریم در ارتباط با علت تاخیر صدا و تصویر در تلویزیون و نحوه برطرف کردن آن توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 تاخیر صدا و تصویر در تلویزیون

علت تاخیر صدا و تصویر در تلویزیون

  • مشکلات اتصال کابل شایع ترین علت مشکلات تاخیر صدا است.
  • نوسانات برق نیز یکی از عواملی می باشد که می تواند باعث عدم هماهنگی صدا و تصویر در تلویزیون شود.
  • در برخی موارد، مشکلات همگام ‌سازی صدا ممکن است مربوط به ویدیو یا برنامه‌ ای باشد که در حال تماشای آن‌ ها هستید یا احتمالا دستگاهی که استفاده می‌ کنید.
  • در برخی موارد نیز ممکن است دلیل ناهماهنگی صدا و تصویر در تلویزیون های هوشمند به دلیل تنظیمات اشتباه تلویزیون باشد.

تنظیمات همزمانی صدا و تصویر در تلویزیون

  1. برای پیدا کردن علت تاخیر صدا و تصویر در تلویزیون و برطرف کردن آن ها بهتر است در قدم اول، تلویزیون و سیستم های صوتی خود را خاموش کرده و پس از 2 تا 3 دقیقه آن ها را روشن کنید. در برخی موارد مشکلات عدم هماهنگی صدا و تصویر در تلویزیون با خاموش و روشن کردن دستگاه، برطرف می شود.
  2. بهتر است سیستم عامل تلویزیون های هوشمند خود را به روز کنید. تولید کنندگان برندهای مختلف تلویزیون های هوشمند دستگاه های خود را به گونه ای طراحی کرده اند که برای عملکرد بهتر آن ها نیاز است تا نرم افزاری که بر تلویزیون اجرا می شود را در بازه های زمانی مشخص به روز کرد. برای آپدیت سیستم عامل تلویزیون های خود اطمینان حاصل کنید که تلویزیون شما به اینترنت متصل باشد. در نهایت می توانید به سراغ تنظیمات تلویزیون های خود رفته و به دنبال گزینه به روزرسانی تلویزیون های خود باشید. بسته به نوع برند تلویزیون نحوه دسترسی به این تنظیمات نیز متفاوت می باشد. اگر در این زمینه هیچ گونه دانشی ندارید، بهتر است برای تنظیمات تلویزیون و ریست کردن آن ها به نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در اصفهان مراجعه کنید. در برخی موارد ممکن است علت تاخیر صدا و تصویر در تلویزیون به دلیل اتصالات کابل های دستگاه هایتان باشد. کابل های تلویزیون خود را به سیستم صوتی خود بررسی کنید و مطمئن شوید که آن ها به درستی به دستگاه متصل شده اند. همچنین، مطمئن شوید که اتصال از هر منبع خارجی (مانند جعبه های کابل و کنسول بازی های ویدیویی) نیز به طور صحیح متصل شده اند. همچنین برای حل این مشکل شما عزیزان می‌ توانید کابل HDMI های یا کابل نوری متصل به دستگاه‌ هایتان را با یک کابل جدید تعویض کنید.
  3. اتصالات کابل به سیستم صوتی و سایر دستگاه ها را بررسی کنید. شایع ترین علت مشکلات همگام سازی صدا، اتصال به دستگاه های خارجی است. کابل های تلویزیون متصل شده به سیستم صوتی خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که به طور ایمن وصل شده اند. همچنین، مطمئن شوید که اتصال از هر منبع خارجی (مانند جعبه های کابل و کنسول بازی های ویدیویی) نیز به طور ایمن وصل شده اند.

اتصالات صحیح کابل تلویزیون

  1. اگر در زمان پخش برنامه های تلویزیون متوجه عدم هماهنگی صدا و تصویر در تلویزیون های خود شدید، بهتر است کانال های تلویزیون را عوض کنید تا متوجه شوید این مشکل مربوط به برنامه تلویزیونی یا از دستگاه های شما است. اگر برنامه های تلویزیون را به صورت آنلاین تماشا می کنید، ممکن است به دلیل ضعیف بودن اینترنت مشکلاتی در صدا و تصویر در تلویزیون ها به وجود آید.
  2. هنگام استفاده از یک منبع خارجی، مانند کنسول بازی ویدیویی یا جعبه کابل، با مشکل مواجه هستید، ممکن است بخواهید کنسول بازی یا جعبه کابل را مستقیما به گیرنده سیستم صوتی خود وصل کنید. اگر یک منبع خارجی را به تلویزیون خود وصل کنید و سپس تلویزیون خود را به یک سیستم صوتی خارجی متصل کنید، سیگنال صوتی مسافت بیشتری برای طی کردن دارد که می تواند باعث تاخیر در صدا شود. اتصال منبع خارجی خود به طور مستقیم به سیستم صوتی می تواند این فاصله را کاهش دهد و تاخیر صدا را محدود کند. اگر منبع خارجی درگاه HDMI اضافی برای خروج صدا ندارد، بررسی کنید که آیا درگاهی برای کابل نوری یا دیجیتال دارد یا خیر. می توانید آن را با استفاده از کابل نوری یا کابل صوتی دیجیتال به سیستم صوتی خود متصل کنید.
  3. بهتر است حافظه پنهان تلویزیون و یا برنامه های خود را پاک کنید. دستگاه های تلویزیون برنامه های مختلف را برای اجرای سریع تر برنامه ها ذخیره می کنند، این امر ممکن است در گذر زمان باعث پر شدن حافظه داخلی تلویزیون ها و ایجاد مشکلاتی در دستگاه شود. برای پاک کردن کش حافظه تلویزیون های خود می توانید به سراغ تنظیمات دستگاه های خود بروید. اگر از تلویزیون سامسونگ استفاده می‌ کنید، می‌ توانید با نصب مجدد برنامه‌ ای که با آن مشکل دارید، حافظه پنهان را پاک کنید. اگر از برنامه ای که در تلویزیون های خود نصب کرده اید استفاده نمی کنید، بهتر است آن ها را حذف کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله تلاش کردیم در ارتباط با علت تاخیر صدا و تصویر در تلویزیون های هوشمند و بهترین راهکارها برای برطرف کردن آن ها توضیح دهیم. این دسته از مشکلات ممکن است در گذر زمان برای بسیاری از برندهای تلویزیون رخ دهد. در صورتی که با مشکل عدم هماهنگی صدا و تصویر در تلویزیون های خود روبه رو شدید و قادر به رفع آن ها نبودید، می توانید با گروه تی وی تک تماس بگیرید. کارشناسان این مجموعه پس از ثبت درخواست های شما در کوتاه ترین زمان ممکن به محل اعزام می شوند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.