ال سی دی بهتر است یا ال ای دی

تفاوت تلویزیون LED با LCD را قبل از خرید بدانید

مقدمه

تلویزیون امروزه راه طولانی را طی کرده است. دستگاه های تلویزیونی که با صفحه سیاه و سفید در ابتدا تولید شده اند، اکنون به طیف گسترده ای از فناوری ها تبدیل شده اند. در میان همه ی این ها، ممکن است بارها در مورد تلویزیون LED در مقابل LCD شنیده باشید. درک این که ال سی دی بهتر است یا ال ای دی بسیار مهم می باشد، زیرا هر دو بسیار به هم مرتبط هستند و ممکن است بین یکی و دیگری اشتباه گرفته شوند. LCD مخفف صفحه نمایش کریستال مایع است در حالی که LED مخفف دیودهای ساطع کننده نور است. تفاوت آن ها با یکدیگر این می باشد که LCD ها معمولا از چراغ های فلورسنت استفاده می کنند، در حالی که چراغ های LED از دیودهای ساطع کننده نور استفاده می کنند. ساختار هر دو LCD و LED کاملا یکسان است، زیرا فناوری پشت این صفحه نمایش ها نیز یکسان می باشد. انواع مختلف تلویزیون دارای دو لایه مختلف شیشه پلاریزه هستند و از طریق این شیشه بلورهای مایع مسدود شده و نور را نیز عبور می دهند. بنابراین، این موضوع یکی از تفاوت ها و شباهت های کلیدی بین LCD و LED است.

با وجود فناوری بسیار هوشمندانه ای که در بک لایت انواع برندهای تلویزیون به کار رفته است، ممکن است در صورت نگهداری نامناسب از تلویزیون، دستگاه شما خراب شده و نیاز به تعمیر داشته باشد. در چنین شرایطی بهترین کار مراجعه به نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی در اصفهان می باشد. در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با این موضوع که تلویزیون ال سی دی بهتر است یا ال ای دی توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تفاوت تلویزیون LED با LCD را قبل از خرید بدانید

تلویزیون ال سی دی چیست؟

شکل کامل LCD نمایشگر کریستال مایع است. این کریستال مایع دارای خواص جامد و مایع می باشد. مانیتورها یا صفحه نمایش های LCD دارای نور پس زمینه در پشت صفحه نمایش اصلی هستند؛ این امر به آن ها این امکان را می دهد تا نور سفید را ساطع کنند. این نوع صفحه نمایش ها دارای دو لایه مختلف از شیشه پلاریزه هستند که کریستال های مایع می تواند نور را مسدود یا عبور دهد. با این حال، صفحه نمایش های LED نیز از همان شکل فناوری برخوردار هستند. به همین دلیل است که معمولا گفته می شود همه صفحه نمایش های LED صفحه نمایش LCD هستند، اما نمی توان گفت که همه صفحه نمایش های LCD صفحه نمایش LED هستند.

ال سی دی نور خود را تولید نمی کند، این کار با نور اضافی انجام می شود. تلویزیون های ال سی دی HD در اندازه های مختلف موجود هستند و دارای زوایای دید وسیع هستند که تقریبا برای هر خانه ای ایده آل می باشند.

تلویزیون ال سی دی

تلویزیون ال ای دی چیست؟

واژه LED مخفف عبارت Light Emitting Diodes است. یکی از تفاوت‌ هایی که آن را از تلویزیون‌ های LCD متمایز می ‌کند، این است که تلویزیون ‌های LCD از چراغ ‌های فلورسنت استفاده می ‌کند، در حالی که LED از دیود استفاده می ‌کند. این دیودها نورهای بسیار کوچکی هستند که به نوبه خود به صرفه جویی در فضا کمک می کنند.

محل قرارگیری این چراغ ها نیز می تواند متفاوت باشد. در مورد LED، چراغ ها در پشت صفحه نمایش یا اطراف لبه ها قرار می گیرند. این تفاوت تلویزیون ال سی دی و ال ای دی می تواند منجر به تغییر در شکل فیزیکی نمایشگرها نیز شود. به عنوان مثال، LED ها معمولا نسبتا نازک تر از LCD هستند. برای این که متوجه این موضوع شوید که ال سی دی بهتر است یا ال ای دی می توانید جدول زیر را مطالعه کنید.

تلویزیون ال ای دی

ال سی دی بهتر است یا ال ای دی

تفاوت LCD و LED

LED LCD
LED مخفف دیودهای ساطع کننده نور است. LCD مخفف صفحه نمایش کریستال مایع است.
همه ال ای دی ها زیر مجموعه تلویزیون های LCD هستند. همه LCD ها زیر مجموعه تلویزیون های LED نیستند.
LED ها از دیودهای ساطع کننده نور استفاده می کنند. ال سی دی ها عمدتا از چراغ های فلورسنت استفاده می کنند.
دیودهای ساطع کننده نور معمولا در پشت صفحه نمایش یا اطراف لبه ها قرار می گیرند. چراغ های فلورسنت مورد استفاده معمولا پشت صفحه نمایش قرار می گیرند.
ال ای دی ها بسیار نازک تر هستند و مصرف انرژی بسیار بیشتری دارند. ال سی دی ها معمولا ضخیم تر هستند و در مقایسه با ال ای دی ها فاقد بهره وری انرژی هستند.

فرق تلویزیون ال ای دی با ال سی دی

اگر به طور دقیق کیفیت تصویر را مقایسه می کنید، تلویزیون LED بسیار بهتر از یک صفحه نمایش LCD معمولی است. دلیل اصلی این امر این است که تلویزیون های LED دارای چرخ های رنگی RGB در داخل خود می باشند. بنابراین، خروجی تصویر به طور قابل توجهی واضح تر و واقعی تر است. علاوه بر این، ویژگی های کم نور نشان داده شدن توسط دیودها به این معنی است که آن ها می توانند با مسدود کردن نورهای بیش از حد که ممکن است تجربه تماشای شما را مختل کند، رنگ های بهتری ارائه دهند. یکی دیگر از مزایای LED ها این است که عمر طولانی تری نسبت به نمایشگرهای LCD دارند. یک LED برای 100000 ساعت روشن می شود، در حالی که LCD ها از عمر کوتاه تری در حدود 75000 ساعت برخوردار می باشند.

به خاطر داشته باشید که با توجه به تفاوت تلویزیون های LCD و LED، همیشه صفحه نمایش های LED با آرایه کامل را انتخاب کنید. این نوع تلویزیون ها تقریبا همیشه بسیار برتر از انواع LCD هستند. LED های روشن لبه معمولا نازک تر از صفحه نمایش های معمولی هستند. با وجود خریداری بهترین برند دستگاه های تلویزیون و استفاده از آن ها، ممکن است صفحه نمایش تلویزیون و سایر قطعات داخلی دستگاه شما خراب شده و نیاز به تعمیر داشته باشند. مراکز تعمیر تلویزیون سامسونگ در اصفهان می توانند مشکلات تلویزیون شما را به شکل اصولی عیب یابی کرده و آن ها را رفع نمایند.

جمع بندی نهایی

همان طور که در این مقاله در ارتباط با این موضوع که تلویزیون ال سی دی بهتر است یا ال ای دی توضیح دادیم، تفاوت اصلی بین LCD و LED این است که تلویزیون های LED بهتر از سایر صفحه نمایش های LCD به نظر می رسند. این امر به معنای کم اهمیت جلوه دادن کیفیت یک تلویزیون LCD HD نیست، زیرا کیفیت تصویر می تواند خیره کننده باشد، اما نمی توان انکار کرد که در واقع تفاوتی بین آن ها وجود دارد. با این حال، تفاوت های دیگری نیز وجود دارد که ارزش در نظر گرفتن را دارند. تلویزیون‌ های ال ‌ای ‌دی می ‌توانند به‌ طور قابل ‌توجهی نازک ‌تر از تلویزیون‌ های ال ‌سی ‌دی باشند، حتی به ضخامت 0.3 اینچ هم می ‌رسند. با این حال، هنگامی که با تصویر واضح تر ترکیب می شوند، به این معنی است که خرید یک تلویزیون LED بیشتر از یک تلویزیون LCD هزینه دارد. تفاوت های دیگری نیز بین آن‌ ها وجود دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.