مشخصات تلویزیون سه بعدی

هر آنچه که باید درباره فناوری سه بعدی تلویزیون بدانید

مقدمه

فناوری تلویزیون سه بعدی هنوز نسبتا جدید است، بنابراین تعجب آور نیست که اکثر تولید کنندگان تلویزیون هنوز در تلاشند تا همه ادعاها مشتریان خود را برطرف کرده، معنی آن ها را بفهمند و بدانند در آینده چه کاری باید انجام دهند. برخی اظهارات متناقض و غیرقابل اثبات در مورد فناوری های تلویزیون سه بعدی وجود دارد که به شیوه نادرستی بیان شده اند. از آن جایی که برخی از جنبه های فناوری تلویزیون سه بعدی بسیار بحث برانگیز است و به دلیل حجم قابل توجهی از اطلاعات نادرست و گمراه کننده ای که در مورد این موضوع منتشر شده است، جزئیات و تحلیل قابل توجهی را برای کسانی که علاقه مند به درک نکات ظریف در این موضوع هستند در این مقاله توضیح می دهیم. شما عزیزان می توانید با مطالعه این مقاله اطلاعات خود را در زمینه مشخصات تلویزیون های سه بعدی افزایش دهید، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

با وجود این که امروزه بسیاری از تولید کنندگان برندهای مختلف تلویزیون از فناوری های بسیار هوشمندی برای تولید دستگاه های خود استفاده کرده اند، اما ممکن است در گذر زمان و در صورت استفاده طولانی مدت از تلویزیون، متوجه خرابی هایی در دستگاه خود شوید. نگهداری نامناسب از تلویزیون، وجود قطعات بی کیفیت در دستگاه، نوسانات برق شهری و سایر موارد دیگر می تواند باعث ایجاد آسیب در تلویزیون های شما شوند. در صورتی که متوجه کوچکترین مشکلی در دستگاه های تلویزیون ال جی، سامسونگ، سونی و سایر برندهای دیگر خود شدید، می توانید برای رفع آن به مراکز نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی در اصفهان تماس گرفته و مشکلات خود را با آن ها در میان بگذارید. این مراکز به شما کمک می کنند تا مشکلات تلویزیون خود را با کمترین میزان آسیب، رفع کنید.

فناوری سه بعدی تلویزیون

توسعه تلویزیون های سه بعدی

اولین نسل از تلویزیون های سه بعدی در سال 2010 با سر و صدای فوق العاده ای عرضه شدند، اما نتوانستند به اندازه کافی هیجان برای مصرف کننده ها ایجاد کنند، بنابراین فروش سال اول ناامید کننده بود. دلایل زیادی برای این اتفاق وجود دارد از جمله :

  • بسیاری از مصرف ‌کنندگان اخیرا تلویزیون‌ های خود را به HD ارتقا داده بوده اند و برای ارتقا دوباره به تلویزیون‌های HD 3D تردید داشتند.
  • بیشتر فناوری‌ های جدید گران هستند و اغلب مشکلات عملکردی دارند. در ابتدا محتوای سه بعدی زیادی برای تماشا وجود نداشت.
  • مصرف کنندگان به عینک های سه بعدی دست و پا گیر و گران قیمتی که برای تماشای تلویزیون سه بعدی باید استفاده می شد، اهمیتی نمی دادند.

همه مدل‌ های تلویزیون سه بعدی 2010 ( ال سی دی و پلاسما ) به عینک ‌های شاتر فعال نیاز دارند که دارای شاترهای LCD با سرعت بالا برای هر چشم هستند و به صورت الکترونیکی با تصاویر متوالی راست و چپ تولید شده توسط تلویزیون در هر 1/120 ثانیه همگام ‌سازی می‌ شوند. سال 2011 منجر به محتوای سه بعدی در دسترس از جمله استفاده از عینک شاتر فعال و یک فناوری تلویزیون سه بعدی جدید به نام FPR  شده بود. فناوری FPR 3D TV به شاترهای الکترونیکی پرسرعت نیاز ندارند، چون از فیلترهای نور قطبی دایره ‌ای استفاده می‌ کنند تا تصاویر راست و چپ را برای هر چشم مجزا نگه دارند.

آیا تلویزیون سه بعدی هنوز در حال ساخت است؟

تلویزیون های سه بعدی هنوز در حال تولید هستند و برای خرید در دسترس می باشند. تلویزیون‌ های سه ‌بعدی در حالی که مانند گذشته محبوب نیستند، هنوز هم تجربه تماشای منحصر به ‌فردی را ارائه می ‌کنند و می ‌توانند راهی عالی برای لذت بردن از محتوای سه بعدی برای مخاطبان ایجاد کنند. مدل های جدید تلویزیون های سه بعدی توانسته اند سازگاری بیشتری را ایجاد کنند، بنابراین همچنان شما می توانید تلویزیون های سه بعدی را با آخرین ویژگی ها پیدا کنید. از آنجایی که محتوای سه بعدی به اندازه کافی در دسترس نبود، اکثر تلویزیون های سه بعدی پس از چند سال به تدریج کنار گذاشته شدند.

تلویزیون سه بعدی

کیفیت تصاویر در تلویزیون های سه بعدی به طور قابل توجهی کمتر از تلویزیون های دو بعدی است. تلویزیون های سه بعدی تا حد زیادی با فناوری های پیشرفته تری مانند 4K و HDR جایگزین شده اند که با وضوح بهتر و رنگ های زنده تر، تجربه تماشای بهتری را ارائه می دهند. تلویزیون‌ های سه بعدی به سخت ‌افزار و عینک ‌های متفاوتی نیاز دارند که باعث می‌شود گران‌ تر و کاربر پسندتر شوند. با سرعت سریع پیشرفت در دنیای فناوری تلویزیون، تلویزیون های سه بعدی قدیمی شده اند و دیگر به عنوان گزینه ای مناسب برای اکثر مصرف کنندگان، محبوبیت ندارند. اکثر تولید کنندگان تلویزیون در تلاش هستند تا با استفاده از فناوری های به روز، تلویزیون های تولیدی خود را ارتقا دهند. اگر از تلویزیون های هوشمند و معمولی استفاده می کنید و متوجه خرابی در دستگاه های خود شدید، برای عیب یابی و رفع آن می توانید به مراکز تعمیر تلویزیون سامسونگ در اصفهان تماس گرفته و از خدمات آن بهره مند شوید.

مشخصات تلویزیون سه بعدی

شاتر فعال سه بعدی یا Active 3D با نمایش تصاویر سه بعدی با وضوح کامل HD  و کیفیت بالا به طور متناوب روی صفحه کار می کند. عینک فعال سه بعدی با تغییر متناوب از مات به شفاف، کنترل می کند که کدام تصویر توسط کدام چشم دیده شود. برای ثبت تجربه سه بعدی با استفاده از عینک فعال سه بعدی، زمانی که تصویر سمت چپ در فیلم سه بعدی روی صفحه نمایش داده می شود، لنز سمت چپ شفاف است. با تغییر صفحه به تصویر سمت راست، لنز مات و لنز سمت راست به شفاف تبدیل می شود. عینک‌ های اکتیو با استفاده از باتری های خود تغذیه می‌ شوند و از این نیرو برای مسدود کردن یا بستن الکترونیکی ابتدا لنز چپ و سپس لنز سمت راست استفاده می کنند. این عینک دارای لنزهای LCD است که با فریم های متناوب نمایش داده شده روی صفحه تلویزیون همگام می شوند. از سوی دیگر، عینک های سه بعدی غیرفعال بسیار شبیه به فناوری سه بعدی مورد استفاده در سینماها هستند. این نوع عینک ها هر دو فریم چپ و راست را به طور همزمان نمایش می دهند. تلویزیون های سه بعدی غیرفعال دارای یک فیلتر مخصوص روی صفحه نمایش هستند که با لنزهای پلاریزه در عینک کار می کند تا خطوط زوج یا فرد را در محتوای سه بعدی مسدود کنند. یک چشم فقط خطوط فرد را می بیند و چشم دیگر فقط خط زوج تصویر را می بیند تا یک تصویر سه بعدی قابل مشاهده تولید کند. عینک غیرفعال برای مشاهده محتوای سه بعدی به منبع انرژی یا باتری نیاز ندارد.

مشخصات تلویزیون سه بعدی

با توجه به توضیحاتی که درباره مشخصات تلویزیون های سه بعدی در این مقاله به آن اشاره کردیم، تلویزیون‌ های سه ‌بعدی تجربه ‌ای واقعا همه ‌جانبه را برای بینندگان ارائه می ‌دهند و به آن‌ ها اجازه می ‌دهند فیلم‌ ها و نمایش‌ ها را طوری تجربه کنند که انگار واقعا در اتاقی با شخصیت‌ ها هستند. با افزودن عینک های سه بعدی، بینندگان می توانند دید واقعی تری از عمل روی صفحه نمایش داشته باشند و رنگ های زنده و تصاویر واقعی باعث می شود که به طور کامل به آن جذب شوند. این نوع تلویزیون همچنین تجربه تعاملی تری را نسبت به تلویزیون های سنتی ارائه می دهد، زیرا عینک ها به بینندگان اجازه می دهند سطح عمق و واقع گرایی را که از تصاویر دریافت می کنند، کنترل کنند. تلویزیون های سه بعدی به طور فزاینده ای در بین علاقه مندان به سینما و گیمرها محبوب هستند و مطمئنا این فناوری با گذشت زمان به پیشرفت و تکامل خود ادامه خواهند داد.

جمع بندی نهایی

در سال‌ های اخیر، مدل‌ های سه ‌بعدی به طور فزاینده ‌ای در صنعت تلویزیون محبوب شده ‌اند، زیرا تولیدکنندگان تلاش می ‌کنند تا یک تجربه تماشای فراگیر برای مشتریان خود ایجاد کنند. در حالی که فناوری سه بعدی در چند سال اخیر کاهش قابل توجهی داشته است، سازندگان تلویزیون همچنان در حال تولید مدل های سه بعدی هستند تا بتوانند تقاضای مصرف کنندگانی را که به دنبال تجربه تماشای فراگیرتر هستند، برآورده کنند. در این مقاله به بررسی وضعیت فعلی فناوری سه بعدی و مشخصات تلویزیون های سه بعدی و این که چرا برخی از تولیدکنندگان هنوز مدل های سه بعدی را انتخاب می کنند، پرداخته ایم.

موفقیت تلویزیون‌ های سه بعدی عدی در آینده ممکن است به مقرون به صرفه بودن، کیفیت محتوای موجود و میزان نوآوری ‌هایی که در توسعه آن ها انجام می ‌شود، بستگی داشته باشد. بعید به نظر می رسد که تلویزیون های سه بعدی بازگشت گسترده ای داشته باشند، اما اگر شرایط مناسب فراهم شود، می توانند یک گزینه بسیار عالی در میان عموم مردم تبدیل شوند. با اطلاع از مشخصات تلویزیون سه بعدی می توانید تصمیم بگیرید که آیا خرید این تلویزیون برای شما به صرفه است یا خیر.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.